[Nieuwe Media] Greenagers, 90 Minutes, Amayzine.com
04-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5052 | Tags:

Uit de nieuwsbrief van Retriever

 

Publieksbladen

In februari 2014 lanceert VVM Concepts het tijdschrift Greenagers. Het tijdschrift richt zich op jongeren tussen de 12 en 18 jaar en is onderdeel van een platform over natuur, milieu en gezondheid. De titel wordt 4x per jaar verspreid via alle scholen van het voortgezet onderwijs in een oplage van 150.000 exemplaren. Een 1/1 pagina f.c. kost €5.950,–.

Op 20 december verschijnt 90 Minutes, een nieuw tweemaandelijks voetbaltijdschrift in een oplage van 35.000 exemplaren. Deze titel wordt uitgegeven door Blue Flower Media, zij verzorgen ook de advertentie-exploitatie. In elke editie wordt één voetbalthema uitgediept variërend van het WK 2014 in Brazilië tot de Eredivisie. Een 1/1 pagina f.c. bedraagt €2.750,–.

 

Vakbladen

Op 25 oktober is Infectious Diseases News International dat uitgegeven wordt door Van Zuiden Communications voor het eerst verschenen. De titel is gericht op infectiologen, medisch microbiologen, MDL-artsen en andere specialisten die betrokken zijn binnen het gebied van infectieziekten. Het magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 1.600 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina f.c. bedragen €5.730,–.

In december 2013 verschijnt de nieuwe titel SYSTEMS&INTEGRATION van BMG Business B.V. Een vakblad voor bedrijven, instellingen en professionals die betrokken zijn bij de systeemintegratie van AV en elektronische systemen. De titel verschijnt 6x per jaar in een oplage van 4.500 exemplaren. Een 1/1 pagina f.c. kost €1.680,–.

 

Out-of-Home

TableLabel heeft een licentieovereenkomst gesloten met het Britse Table Talk Media en biedt sinds kort ook in Nederland advertentiemogelijkheden op tafels aan. De reclame wordt met een hiervoor speciaal ontwikkelde en gepatenteerde tablewrap op de tafels aangebracht. Er worden diverse netwerken aangeboden binnen de horeca, sport en (hoge)scholen/ universiteiten. Daarnaast kan er ook selectief worden ingekocht op doelgroep en/ of geografische criteria. Het tarief per tafel varieert van €35,– tot €55,– voor inzet van een periode per twee weken. Inzet van 400 tafels gedurende twee weken in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag kost €15.600,–.

In november 2013 heeft JCDecaux op het Rembrandtplein in Amsterdam een digitale Mupi geplaatst. De Mupi Métropole biedt adverteerders de mogelijkheid hun uitingen live aan te passen en in te spelen op de actualiteit. Ook kunnen social media- en RSS-feeds in de uitingen worden geïntegreerd. Dit digitale object kan los worden ingezet. Het tarief voor 1 week bedraagt €750,–.

LED dak displays, een nieuw medium van Taxi Vision dat per februari 2014 van start gaat. Advertenties kunnen worden geplaatst op een LED-scherm van 1024 x 256 mm groot op het dak van taxi’s. De eerste 25 zullen in Amsterdam worden geplaatst. De prijs per stuk bij een inzet van 25 taxi’s met een looptijd van 1 maand bedraagt €700,– op basis van 72 vertoningen per uur à 10 seconden.

CBS Outdoor biedt per 1 december 2013 in Rotterdam twee LEDschermen aan van 35m2 & 72m2. De schermen zijn te vinden op de volgende locaties: Westblaak/Karel Doormanstraat en op het winkelcentrum Zuidplein. De schermen zijn voorzien van full motion technologie (bewegende beelden). De prijs voor een 15 sec. commercial (in loop van 90 sec.) op beide schermen voor een periode van 1 week is €4.750,–.

Per januari 2014 biedt mediabedrijf YPCA een  narrowcasting netwerk aanop het Media Park in Hilversum.  Het netwerk betreft nu nog 3 pilotlocaties, na een testperiode wordt het netwerk uitgebreid. De content bestaat uit informatie voor bezoekers en bewoners van het Media Park. Adverteren via dit netwerk kan middels een partnermodel. Bij minimale deelname voor 1 jaar zijn de kosten €50,– per maand. Meer informatie is te vinden in Retriever.

 

Internet

Op 18 februari 2014 zullen wegaanwatdoen.nl en de DOEN gids gelanceerd worden. Het platform biedt informatie over alle activiteiten (incl. agenda) in het Noord-Hollandse Kustgebied. De advertentie exploitatie wordt verzorgd door De Bladenmaaksters. Ze bieden diverse crossmediale advertentiepakketten aan, deze zijn in Retriever te vinden.

Op 31 oktober is het online fashion en beauty magazine Amayzine.com van voormalig Marie Claire hoofdredacteur May-Britt Mobach gelanceerd. Amayzine.com is een website met dagelijkse content die inspireert, vrolijk stemt en kooplustig maakt. De advertentie exploitatie wordt verzorgd door Adfactor. De advertentiemogelijkheden zijn in Retriever te vinden.

 

www.retriever.nl

retriever-xl.gif

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie