[Nieuwe Media] LiveGuideNL, Parkstad Bruist, Gastronomie, WK Radio, NRC Q, Shot of Joy
11-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5570 | Tags:

 

Uit de nieuwsbrief van Retriever

 

Publieksbladen

Stichting Muziek en Media heeft op 25 april LiveGuideNL gelanceerd, een gratis muziekkrant met tips en nieuws over bands en artiesten die op Nederlandse podia en festivals gaan optreden. Deze krant verschijnt 10x per jaar in een oplage van 50.000 exemplaren en is verkrijgbaar via meer dan 350 distributiepunten in Nederland. LiveGuideNL richt zicht op jongeren tussen de 18 en 35 jaar. De advertentie-exploitatie wordt door de Stichting Muziek en Media zelf verzorgd. Het tarief voor 1/1FC is 1850 euro.

Uitgever Nederland Bruist lanceert in december het glossy regio magazine Parkstad Bruist. Dit gratis full colour magazine is verkrijgbaar bij diverse winkels, horecagelegenheden en wachtruimtes in de stadsregio Parkstad in Zuid Oost Limburg. Parkstad  Bruist richt zich op onderwerpen als: wonen, mode, interieur, beauty & welzijn, historie, kunst, auto’s, culinaire mogelijkheden en vrijetijdsbesteding. De advertentie-exploitatie wordt verzorgd door Groothedde Industrial Solution Services. Het magazine komt 12x per jaar uit in een oplage van 7500 exemplaren. Een 1/1 FC kost 750 euro.           
   

Vakbladen

Begin juli verschijnt de eerste editie van horecavakblad Gastronomie van Uitgeverij Vizier. Het is een gratis vakblad dat wordt verstuurd naar hotel-restaurants, restaurants met een Frans-Nederlandse keuken, brasserieën, lunchrooms, grand-cafés en cateringbedrijven. Gastronomie richt zich op (non-)food in de Horeca met de nieuwste trends, kooktechnieken, productinformatie, nieuws, columns, wijn en interviews. Het vakblad verschijnt 12x per jaar in een oplage van 20.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 FC zijn 2500 euro.

 

Huis-aan-huisbladen

Enter Media heeft per 21 mei HuizerNieuws en BELNieuws gelanceerd. HuizerNieuws verschijnt in de gemeente Huizen in een oplage van 19.000 exemplaren. BELNieuws wordt verspreid in Blaricum, Eemnes en Laren en heeft een oplage van 14.500 exemplaren. Beide kranten verschijnen wekelijks op woensdag.

 

Out-of-Home

Sinds 1 mei biedt MobieleBillboards.com de Mobiele Showroom aan. Dit medium is in te zetten als mobiel demo- en infocentrum, walk-in showroom, rijdende etalage of als sample- en verkooppunt van nieuwe producten. Het interieur is volledig naar wens te verbouwen en in te richten. De Mobiele Showroom is per dag, op basis van 9 uur, in te zetten voor een tarief van 565 euro inclusief chauffeur, brandstof, verzekeringen en alle gereden kilometers, exclusief productiekosten.

Per 1 juli heeft Clear Channel Hillenaar de Double Digital aan haar portfolio toegevoegd. Dit is een digitale dubbelzijdige Reclamemast aan de A5, de nieuwe snelweg tussen Schiphol en de Tweede Coentunnel. De Double Digital heeft twee zijden met LED-schermen van 80m2. Het tarief is 5000 euro per dag, voor twee zijden.

Jam heeft onlangs een nieuw landelijk supermarktnetwerk van 422 supermarkten toegevoegd aan het Citydogs pakket. Dit netwerk bestaat uit A2 of A3/A4 posteruitingen die op de aanwezige posterwand geplaatst worden en flyers/folders/kranten die op de inpaktafel/infobalie of nabij de uitgang verspreid worden. De distributie verloopt in overleg met de verantwoordelijke supermarktmanager. De tarieven zijn terug te vinden in Retriever.

 

RTV

MyRadio, het online radioplatform van de Sky Radio Group voegt twee nieuwe stations aan haar portfolio toe. Running Radio is gelanceerd op 7 mei speciaal voor de hardloopliefhebber. Op het station hoort de luisteraar hits voor het hardlopen en al het nieuws rond de 30ste editie van de Dam tot Damloop. WK Radio is te beluisteren vanaf heden tot Oranje nog in de running is voor de titel en brengt voetbalhits en het allerlaatste voetbalnieuws in samenwerking met Telesport van TMG. De tarieven van beide stations staan in Retriever onder MyRadio.

 

Internet

NRC Q is een nieuw digitaal initiatief van NRC Media voor professionals en is per 13 mei in bèta beschikbaar voor het publiek. De redactie kijkt dagelijks vooruit en vertelt wat er die dag in het bedrijfsleven speelt en gaat spelen. Er zijn per maand twintig artikelen gratis te lezen. Een abonnement kost 3,50 euro per week inclusief digitale nieuwsbrief. De advertentiemogelijkheden staan in Retriever bij NRC Digitaal.

Marie Nanette Schaepman, Wayne Parker Kent en G+J Uitgevers lanceerden 15 mei het videomagazine Shotofjoy.nl. Shot of Joy richt zich op vrouwen tussen de 25 en 55 jaar en biedt vrouwen dagelijks premium video content: unieke ontroerende en inspirerende filmpjes in combinatie met hoogwaardige artikelen zoals interviews, citymaps en shoppings. De content is tegen betaling beschikbaar. Een maandabonnement gaat 2,99 euro kosten. De eerste twee weken is het mogelijk de site gratis uit te proberen.

 

www.retriever.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie