[Nieuwe Media] PR8sport, Leven!, Deventer Centraal, The Wow, Birò, De Week van NewScientist
05-02-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5285 | Tags:

Uit de nieuwsbrief van Retriever

 

Publieksbladen

PR8sport, een gratis sportmagazine, wordt half februari 2014 gelanceerd door uitgever PR8sport. Het magazine verschijnt 6x per jaar in een oplage van 1.100.000 exemplaren. Het wordt verspreid bij het pakket reclamefolders dat bij veel Nederlandse huishoudens op de deurmat valt. PR8sport schrijft over sport in het algemeen: van topsport tot verenigingssport, van hardlopen tot beachvolleybal en wintersport. Tot de doelgroep behoren zowel mannen als vrouwen in de leeftijd van 12-70, met boodschappers (25-49) als kerndoelgroep. De kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 10.495 euro.

 

Op 12 december is de glossy Leven! (regio Utrecht) van Sander Pardon Communicatie gelanceerd. De titel Leven! bestond al in de regio’s Haaglanden en Leiden. De Utrechtse editie komt 4x per jaar uit in een oplage van 15.000 exemplaren. Het blad is gratis verkrijgbaar bij een selectie van bedrijven met meer dan 7 werknemers, hotels, restaurants, golfbanen en geselecteerde tijdschriftenwinkels in de Utrechtse regio. Een 1/1 pagina FC kost 2100 euro.

 

 

Huis-aan-huisbladen

In de eerste week van maart 2014 zal het huis-aan-huisblad van uitgever SallandCentraal voor het eerst verschijnen. De titel wordt wekelijks verspreid in een oplage van 40.000 exemplaren in de gemeente Deventer. Een 1/1 pagina FC kost 1150 euro.

 

Out-of-Home

 

Op 22 januari heeft blowUP media het LED-scherm The Wow officieel gelanceerd. Het scherm heeft een omvang van 13,47 m x 12,74 m en staat tegenover het Centraal Station van Rotterdam. De kosten voor een full motion 15sec. commercial gedurende twee weken bedragen 35.000 euro. De commercial wordt gedurende deze periode elke minuut vertoond.

 

 

Centercom Buitenrecla­me heeft haar netwerk met ruim 800 displays uitgebreid door de toevoeging van de nieuwe conces­siegemeenten Hengelo, Borne en Súd­west-Fryslân. De gemeenten Enschede en Leeuwarden hebben het contract met Centercom verlengd.

 

 

In januari 2014 heeft BiròMedia de Birò gelanceerd,  een kleine electrische auto d ie vanwege de minimale afmetingen zowel op de openbare weg als op het fietspad of de stoep mag rijden. De Birò is landelijk inzetbaar met diverse advertentiemogelijkheden. Het in­staptarief voor 1 Birò 2 dagen incl. chauf­feur en productie bedraagt 1214 euro.

 

 

Per 3 maart 2014 biedt Clear Channel Hillenaar interactieve advertentiemogelijkheden aan binnen de Studi- en Schoolboardpakketten door middel van tags met Near Field Communication en Quick Reponse. De instapkosten per week bedragen 43.500 en 69.050 euro voor respectievelijk Studi + Interactief en Schoolboard + Interactief.

 

Internet

Veen Media introduceerde op 20 december 2013 de app De Week van NewScientist voor de iPad. De app brengt elke week het belangrijkste wetenschapsnieuws, samengesteld in samenwerking met de internationale redactie van New Scientist. Naast de wekelijkse nieuwseditie verschijnen ook edities met speciale thema’s, met berichtgeving op het gebied van bijvoorbeeld technologie, sterrenkunde of het menselijk lichaam. Het tarief voor 1/1 f.c. voor  4 edities bedraagt 250 euro.

 

 

www.retriever.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie