[Nieuwe Media] Sir Edmund, Match City, NewScientist Kids, QuadXpress, BAR Dichtbij, Qbuzz, ALLsportsradio
04-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4361 | Tags:

Uit de nieuwsbrief van Retriever

 

Publieksbladen

Op 22 februari is de eerste editie verschenen van Sir Edmund, een magazine op krantenpapier van de Persgroep. De redactionele inhoud bestaat uit de pijlers wetenschap, literatuur en technologie. Sir Edmund verschijnt wekelijks op zaterdag bij de Volkskrant. De kosten voor een 1/1 pagina fc zijn 12.500 euro.

 

Begin juni 2014 verschijnt NewScientist Kids, een aparte jaarlijkse uitgave naast de reguliere NewScientist van Veen Media. Deze extra uitgave van 20.000 exemplaren is bedoeld om kinderen in de leeftijd van 7-12 jaar enthousiast te maken voor wetenschap en technologie. Het tarief voor 1/1 pagina fc is 1250 euro.

 

Op 8 januari is Match City gelanceerd, een gratis Engelstalig tijdschrift  voor internationals in Eindhoven . Match City verschijnt tweemaandelijks en wordt verspreid via onder meer winkels, horeca, bibliotheken, sportclubs, wachtkamers en via internationale werkgevers en onderwijsinstellingen in Eindhoven. De oplage is 10.000 exemplaren. Het tarief voor 1/1 pagina fc zijn 995 euro.

 

Publishing lanceert op 23 mei het magazine QuadXpress. Deze titel verschijnt 4x per jaar in een oplage van 15.000 exemplaren en gaat over alles wat te maken heeft met quads, jetski’s en waterscooters. De kosten voor 1/1 pag. fc bedragen 1495 euro.

 

Vakbladen

Elan Media Groep lanceert medio april In Zaken Business Magazine Veenendaal. De titel wordt controlled circulation verstuurd naar bedrijven in de regio Veenendaal en daarnaast ook huis-aan-huis verspreid. Het zakenmagazine brengt artikelen over het ondernemerschap in de regio en interviews met ondernemers over onder meer hun hobby’s. In Zaken Business Magazine Veenendaal verschijnt 2x per jaar in een oplage van 50.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina fc bedragen 1125 euro.

 

Huis-aan-huisbladen

De titel Botlek Dichtbij van Holland Combinatie verdwijnt en wordt opgesplitst in 2 nieuwe titels: Voorne Putten Dichtbij en BAR Dichtbij. Deze titels worden ook onderdeel van de Rotterdam-Rijnmond combinatie. BAR Dichtbij verschijnt wekelijks op woensdag in een oplage van 68.015 exemplaren. Voorne Putten Dichtbij verschijnt wekelijks op woensdag in een oplage van 82.098 exemplaren. De advertentietarieven kunt u terugvinden in Retriever.

 

 

Out-of-Home

Ngage Media heeft op 3 maart Qbuzz gelanceerd. Qbuzz bestaat uit 68 digitale schermen in 17 bussen van lijn 11 in Utrecht. De bussen, die het centrumvan Utrecht met de Uithof verbinden, zijn elk voorzien van acht digitale schermen. De content bestaat uit reisinformatie, commercials en infotainment verzorgd door RTV Utrecht. Het tarief per week voor een 10 sec. commercial bedraagt 900 euro.

 

Sinds 1 februari is het mogelijk om op digitale schermen in 16 theaters en schouwburgen op diverse lokaties in Nederland te adverteren. Dit medium wordt geëxploiteerd door Allround Media Services onder de naam Pandora Theater Presentatie Systeem. De tarieven zijn gebaseerd op het aantal verkochte stoelen per jaar. De tariefkaarten vindt u in Retriever.

 

Internet

Op 30 januari is ALLsportsradio van YPCA gelanceerd. Dit is een digitaal radiostation dat zich richt op alle facetten van sport en een sportief leven met een mix van non-stop hits, sportupdates, reportages en op werkdagen een live-programma en speciale themaprogramma’s. ALLsportsradio werkt met een partnermodel, een adverteerder kan partner worden vanaf een vaste bijdrage van 250 euro per maand.

 

 

 

www.retriever.nl

 

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!