Nieuwe webzender in de lucht: Branche TV
15-07-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 11212 | Tags:

 

Het medialandschap is een nieuwe zender rijker: Branche TV. Deze webzender biedt bedrijven een unieke aanpak voor virale marketing, inclusief een eigen programma, volledig op maat gemaakt. Branche TV is 1 juli jl. in de lucht gegaan.

 

Initiatiefnemer Maurice Hirschhaut: “Special interest magazines richten zich exclusief op één branche. Ze gaan de diepte in en missen daardoor interactie met andere branches. Branche TV is een zender waar elke branche zijn plaats krijgt op zijn eigen kanaal. We gaan de diepte in en zoeken de breedte op. Elk aspect van een branche kan bij ons aan bod komen. Binnen Finance is dat om te beginnen Accountancy, maar ook zaken als verzekeren, financieren en beleggingen vallen eronder. Kijkers kunnen er zich verdiepen in één branche en ook nog eens heel makkelijk binnen andere branches een kijkje nemen. Daar betalen ze overigens niets voor.”

 

Maurice Hirschhaut is film-, TV- en reclameproducent en regisseur. Begonnen in 1986, ontwikkelde hij zich tot B2B-specialist op reclamegebied. Daarnaast werkt hij als regisseur voor film en televisie, en dan met name web-tv. Hirschhaut: “Bij Branche TV maken we unieke, eigen programma’s voor bedrijven. Deze regisseer ikzelf en daartoe werk ik samen met verschillende crews, presentatoren, bedrijven, organisaties en overheidsinstellingen.”

 

 

De eerste uitzending staat nu live. Op het kanaal Finance is ‘moneyCounts’ te zien, een programma voor accountants. Hirschhaut: “Dit programma maken wij in opdracht van de uitgever van het gelijknamige, landelijke magazine voor accountants. Wij regisseren het en zenden het uit op onze zender BrancheTV.tv.” De zender faciliteert bedrijven in de productie, zendt hun programma een week lang exclusief uit en geeft daarna het materiaal rechtenvrij aan de opdrachtgever voor online communicatie en sales. “Na die eerste week kan de opdrachtgever de film zelf inzetten, bijvoorbeeld via z’n website. Daarmee creëer je virale marketing. Het bereik is oneindig.”

 

Hirschhaut bedenkt de programmaformats zelf. Hij baseert zich daarbij op de doelstellingen en communicatieve uitgangspunten van een bedrijf. De programma’s zijn uniek, afgestemd op de doelgroep en inhoudelijk goed. Het zijn geen gezellige talkshows, maar stevige staaltjes journalistiek, met presentators als Pascale Luyks, onder meer bekend van RTL Z. Elk programma is relatief kort, gestript van flauwekul en spannend om naar te kijken. Hirschhaut en zijn crews draaien minimaal vier afleveringen op één dag en elke aflevering gaat over één specifiek bedrijf. Hirschhaut: “Bedrijven willen gevonden worden en met videocontent lukt dat het beste. Bij Branche TV regel je dat tegen lage kosten, 3500 euro per aflevering. Professioneel.”

 

www.branchetv.tv

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie. Job postings gratis