Nike evolueert Just Do It met nieuwe campagne: Possibilities
21-08-2013 09:28:31 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6015 | Tags:

Nike’s nieuwe campagne Possibilities inspireert het publiek hun grenzen te verleggen en te streven naar het behalen van nieuwe doelen. De kick-off van de campagne is een film met een serie scenario’s en een sterrencast bestaande uit bekende topatleten en gaststerren. De film begint met de zin: “If you can run a mile, run a race, run a marathon, outrun a movie star.” Vervolgens komen verschillende uitdagingen en scenario’s voorbij die de karakters in de film, en de kijker, uitdagen hun grenzen te verleggen. De komende tijd helpen Nike’s digitale en social media activaties met een serie van Nike+ uitdagingen het publiek to #justdoit.

 

 

Sterrencast

De film bestaat uit een grote sterrencast, zoals basketballer en regerend houder van de NBA MVP (Most Valuable Player Award)LeBron James, nummer één van de wereld tennisicoon Serena Williams, Gerard Pique van FC Barcelona en het Spaanse elftal en bokssensatie Andre Ward. Acteur Bradley Cooper vertelt het verhaal. De film is geregisseerd door de bekroonde Nicolai Fuglsig en bevat een gastoptreden van acteur Chris Pine.

Als onderdeel van het 25-jarig bestaan van ‘Just Do It’, houdt deze boodschap niet op aan het einde van de film. “Possibilities” streeft ernaar om iedereen te inspireren in hun persoonlijke doelen en daagt het publiek uit mee te doen aan de Nike+ challenges.

“Al 25 jaar bieden we mensen inspiratie met ‘Just Do It’,” vertelt Davide Grasso, Nike Global Chief Marketing Officer. Met ‘Possibilities’ laten we mensen op een nieuwe manier doelen stellen en nadenken over hun eigen sportieve prestaties om ze vervolgens te helpen in het behalen hiervan met behulp van onze producten, diensten en inspiratie.”

 

Nike+ daagt uit

Kijkers kunnen hun eigen ‘Possibilities’ ontdekken door middel van verschillende Nike+ Running activaties. De uitdagingen op de Nike+ Running app maakt het mogelijk om een afstandsdoel in te stellen, Nike+ vrienden uit te nodigen en samen naar een virtuele finishlijn te rennen. Gebruikers kunnen hun eigen challenge bedenken en deze vervolgens invullen met een naam, afstandsdoel en tijdsperiode. Door de chatmogelijkheid kunnen vrienden elkaar aanmoedigen en tips delen. Hardlopers kunnen gemotiveerd blijven door de voortgang en stand ten opzichte van hun vrienden te checken op een live leaderbord.

 

Van 20 augustus tot 13 september kunnen hardlopers –als onderdeel van Nike’s crowd-sourced Free Run concepts- die de Nike+ Running app gebruiken hun Nike+ kilometers uploaden en kans maken op een once-in-a-lifetime hardloopervaring.

 

Bovendien worden tijdens de hele maand september een serie Europese uitdagingen georganiseerd. Dit is onderdeel van Nike’s doel om van september de meest actieve maand ooit te maken. “Run The Distance” heeft als doel om jou en je vrienden een marathon te laten lopen in een week, terwijl “NTC Early Bird” je uitdaagt jouw ochtendritueel anders te laten zijn dan ooit.

 

#JustDoit

Nike+ heeft over 18 miljoen gebruikers wereldwijd en sporters die deelnemen aan deze uitdagingen worden aangemoedigd om hun activiteit te delen met #JustDoit om andere deelnemers te helpen hun uitdagingen te behalen en grenzen te verleggen.

 

Over Nike

Nike, Inc., gevestigd nabij Beaverton, Oregon (V.S.), is 's werelds toonaangevende ontwerper, verkoper en distributeur van authentiek sportschoeisel, sportkleding, apparatuur en accessoires voor een breed scala aan sporten en fitnessactiviteiten. Volledige dochterondernemingen van Nike zijn onder andere Converse Inc., dat sportschoeisel, -kleding en -accessoires ontwerpt, verkoopt en distribueert en Hurley International LLC, dat schoeisel, kleding en accessoires voor actiesporten en jongeren ontwerpt, verkoopt en distribueert.

 

www.nike.com/justdoit

www.nikeinc.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie