Nominaties SpinAwards 2014 bekend
20-03-2014 08:57:32 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3832 | Tags:

De genomineerden voor de SpinAwards 2014 zijn bekend. Tijdens de jurybijeenkomsten op het kantoor van Artbox in Amsterdam en de voorrondes van Young Talent kozen de vakjury’s dit jaar 80 nominaties uit het recordaantal van 545 inzendingen.

 

Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter en mede-oprichter van de Stichting SpinAwards: "We hebben dit jaar een recordaantal inzendingen en we kunnen met veel enthousiasme melden dat dit voor SpinAwards 2014 ook zorgt voor een recordaantal nominaties. De Stichting SpinAwards wil het vak beter maken en het grote aantal nominaties zorgt voor veel inspiratie, precies wat we willen."

 

Bij de opdrachtgevers steken qua aantal nominaties Adidas, KLM en Terre des Hommes er bovenuit. De koplopers bij de genomineerden zijn DDB & Tribal Amsterdam en N=5. Opvallend dit jaar is de grote hoeveelheid non-profit organisaties onder de genomineerden, zoals bijvoorbeeld Alzheimers Nederland en het Ministerie van Infrastructuur & Milieu. De volledige lijst met nominaties is te vinden op spinawards.nl

 

Inspiration Day

Tijdens de Inspiration Day op 27 maart 2014 krijgen de genomineerden de kans om hun werk aan de jury, kijkers en bezoekers te presenteren. En zo de jury te overtuigen van een Gouden of Zilveren SpinAward. De SpinAwards Inspiration Day vindt dit jaar plaats op de Hogeschool van Amsterdam aan het Rhijnspoorplein 1 in Amsterdam. De presentaties zijn ook live te volgen via spinawards.nl. Wie een bezoek wil brengen aan de SpinAwards Inspiration Day, kan zich aanmelden via info@spinawards.nl. De livestream en de videoregistratie van de Inspiration Day worden mogelijk gemaakt door Sanoma Media.

 

SpinAwards Night

Op donderdag 17 april 2014 worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de SpinAwards Night. De uitreiking en het feest vinden ‘s avonds plaats in Panama in Amsterdam. De kaarten zijn binnenkort te bestellen via spinawards.nl

 

De complete lijst met nominaties

Website
- Nitrocharge Your Game in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- Brazuca in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- KLM Space in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- Olympische Spelen Sotsji 2014 in opdracht van NOS
- Life Size Messi in opdracht van Wieden+Kennedy Amsterdam

Online Campagne
- Volkswagen GTI Bannerbahn in opdracht van ACHTUNG!
- KLM Space in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- Generatiegeschenk in opdracht van Famous Brussels
- Introductie MINI Clubvan in opdracht van FEL
- Doritos Jacked (Stunt) Driving School in opdracht van Fitzroy Amsterdam
- Gabriel / A heat stroke prevention device by Opel in opdracht van LDV United
- Fuel Duel Challenge in opdracht van N=5

Social Media
- #ShareTheSofa in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- DDB 6 in opdracht van DDB Brussels
- Doritos Jacked (Stunt) Driving School in opdracht van Fitzroy Amsterdam
- Dentidrill in opdracht van GreyPOSSIBLE
- Sweetie in opdracht van LEMZ
- Het Alzheimer Event in opdracht van N=5
- #geslaagd in opdracht van Red Urban
- The Worst Harlem Shake Ever in opdracht van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
- Vuurwerkcampagne 2013 in opdracht van TBWA\NEBOKO
- Mijn Kind Online in opdracht van Wefilm

Crossmedia
- Nitrocharge Your Game in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- WaterSpaarders in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- Audi A8 Headhunters in opdracht van DDB Brussels
- #MORECRAP in opdracht van FHV BBDO

Mobiel
- Allerhande Koken-app in opdracht van Fabrique i.s.m. Studio Room & MediaPartners
- Zoek het uit! App in opdracht van FONK
- Touch Van Gogh in opdracht van IJsfontein
- NRC Reader in opdracht van Moop.nl
- Tweet, Chat, Like & Drive in opdracht van N=5
- VaarWater in opdracht van Tam Tam

Game
- Volkswagen GTI Bannerbahn in opdracht van ACHTUNG!
- Wonderkamers in opdracht van Kiss the Frog
- Aviation Empire in opdracht van Little Chicken i.s.m. Monpellier Venture
- Tweet, Chat, Like & Drive in opdracht van N=5

Interactieve TV & Online Video
- Volkswagen GTI Bannerbahn in opdracht van ACHTUNG!
- Zappmysterie in opdracht van KRO-NCRV i.s.m. Elastique
- LifeMappr in opdracht van Lab1111
- Sweetie in opdracht van LEMZ
- Tweet, Chat, Like & Drive in opdracht van N=5

Design
- Nitrocharge Your Game in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- Brazuca in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- KLM Space in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- NRC Reader in opdracht van Moop.nl
- Tweet, Chat, Like & Drive in opdracht van N=5
- Nationale Opera & Ballet in opdracht van Tam Tam
- Life Size Messi in opdracht van Wieden+Kennedy Amsterdam

Content
- Cition Ken je kenteken in opdracht van Big Shots
- Holland Heineken House Sochi in opdracht van Boomerang Create
- Local Eyes in opdracht van Code d'Azur
- Sweetie in opdracht van LEMZ
- Het Alzheimer Event in opdracht van N=5
- Eurovisie in opdracht van Pool Worldwide
-Rookalarm in opdracht van Pool Worldwide

Media Inzet
- Volkswagen GTI Bannerbahn in opdracht van ACHTUNG!
- Audi A8 Headhunters in opdracht van DDB Brussels
- #nofilterjustrayban in opdracht van DDB Brussels
- GTST:Spring Levend tijdens zomerstop in opdracht van Endemol Nederland BV i.s.m. The Project Factory
- Blackmailing lawyers in opdracht van Famous Brussels
- Sweetie in opdracht van LEMZ
- Het Alzheimer Event in opdracht van N=5
- Geheime Boodschap in opdracht van N=5

Innovatie
- Heineken Ignite in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- KLM Space in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam
- Sweetie in opdracht van LEMZ
- Breinreis in opdracht van Rhinofly
- Ramped in opdracht van Rhinofly i.s.m. Hogeschool Utrecht
- Shoot2Share in opdracht van Shoot2Share
- VaarWater in opdracht van Tam Tam

Young Talent
- City I/O in opdracht van Avans Hogeschool
- Semantic Vision in opdracht van Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
- Fumo: Interactieve Rookpaal in opdracht van HKU
- Boks in opdracht van Hogeschool van Amsterdam
- 10 vinger game in opdracht van Mediacollege
- Wens een herinnering in opdracht van Willem de Kooning Academie
- De Klets Piet App! in opdracht van Willem de Kooning Academie
- CatLive - Social Collar in opdracht van Willem de Kooning Academie
- De stem van groen in opdracht van Willem de Kooning Academie
- WAPP in opdracht van Windesheim

 

Vakprijzen voor digitale media

De SpinAwards zijn de vakprijzen voor digitale media. De vakjury’s beoordelen op creativiteit, interactiviteit en effectiviteit, ondersteund door de toelichting van de inzenders. Ook zijn er de Special SpinAwards voor digitaal werk dat op één aspect echt met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Per categorie worden maximaal drie Gouden en/of Zilveren SpinAwards toegekend. Verder worden ook de opdrachtgever van het jaar en bureau van het jaar verkozen.

De SpinAwards bestaan al sinds 1998 en worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting SpinAwards. Het doel van de stichting is het stimuleren van creativiteit in digitale media.

 

www.spinawards.nl