NRC media: meer digitale abonnementen
24-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6088 | Tags:

Nieuwsbedrijf NRC media laat opnieuw een stijging zien van betaalde digitale abonnementen. Ook het zogeheten gecombineerde lezen neemt toe. Met nieuwsconsumptie doordeweeks op de tablet en op papier in het weekend.

 

De betaalde oplage van nrc.next stijgt in het tweede kwartaal van dit jaar 0,4% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. NRC Handelsblad toont een daling in het afgelopen kwartaal: 1,6% lager dan in hetzelfde kwartaal in 2012.

 

De totale oplage van NRC Handelsblad komt op 203.724 edities, waarbij de digitale oplage 63,7% stijgt tot 27.480 exemplaren. De stijging van nrc.next is met name te danken aan een verzevenvoudiging van de digitale oplage tot 11.974 edities. Opgeteld met papieren oplage telt nrc.next 71.369 betaalde exemplaren.

 

“We hopen het succes van nrc.next door te zetten met de lancering van een nrc.next op zaterdag dit najaar” stelt hoofdredacteur Peter Vandermeersch. Over NRC Handelsblad vult Vandermeersch aan dat “de nieuwe vormgeving van de krant bijzonder goed onthaald is door de lezer. De krant zal nadruk blijven leggen op eigen onderzoeksjournalistiek en analyse”.

 

www.nrcmedia.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie