NRC Media ontwikkelt branded contentplatform voor Ricoh
18-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7185 | Tags:

docuMens biedt inzicht in diverse aspecten van informatie

 

De afdeling Branded Content van NRC Media heeft voor Ricoh een nieuw crossmediaal contentplatform ontwikkeld. Ricoh, dat actief is in oplossingen op het gebied van onder andere document management en IT Services, gaat via het nieuwe platform kennis delen over slimmere manieren van werken en het omgaan met informatiestromen binnen organisaties. Steeds meer organisaties worstelen daarmee omdat de hoeveelheid informatie snel toeneemt, terwijl vanuit het oogpunt van beschikbaarheid, efficiency, veiligheid en rendement steeds hogere eisen worden gesteld aan de kwaliteit van informatie. ‘docuMens’ biedt de lezers van NRC inzicht in deze materie. 'docuMens' gaat zaterdag 15 maart ‘live’ met een coverwrap en een special page op nrc.nl. De branded contentreeks zal een jaar lopen.

 

Gineke Wilms, Manager PR & Reputations bij Ricoh Nederland: “Informatie is een van de belangrijkste assets van bedrijven. We weten dat de hoeveelheid informatie tot het jaar 2020 met een factor 30 zal toenemen. Veel organisaties vinden het moeilijk om hiermee om te gaan en wendbaar te blijven. Ricoh heeft de kennis in huis om deze groep te confronteren, te informeren en te inspireren op het gebied van informatie management, effectieve workflows en efficiënte werkwijzes. Via docuMens geven wij toegang tot interessante onderzoeksresultaten, essays, interviews en eBooks. We hebben daarbij gekozen voor een aantal thema’s die vandaag de dag belangrijk zijn voor organisaties; efficiency, innovatie en duurzaamheid.”

 

Aan de orde komen vragen als: ‘Hoe gaat de medewerker van de toekomst om met informatie?’ ‘Wat is de oplossing voor het feit dat 20% van de werktijd verloren gaat met zoeken naar informatie?’ en ‘Hoe kun je gebruik maken van de kracht van collectieve intelligentie?’.


Gineke Wilms: “De samenwerking met NRC Media voelt als een partnership. DocuMens is van conceptuele fase tot uitvoering in een nauwe samenwerking tot stand gekomen. Voor ons was de keuze voor NRC Media als contentpartner, mede gezien het bereik van de NRC-kanalen, dan ook een logische."

 

Martijn Standaart, Commercieel Directeur NRC Media: “We zijn blij met dit unieke partnership met Ricoh. Wij faciliteren en produceren een platform waarmee Ricoh kennis kan delen met onze NRC-lezers. Ik verwacht dat we deze vorm van branded content vaker gaan zien.” Alle content staat online, op een special page op nrc.nl. Daarnaast verschijnen gedurende het jaar ook coverwraps, advertorials en advertenties in NRC Weekend, NRC Handelsblad, NRC Reader en nrc.next. De branded content van docuMens wordt verzorgd door een externe redactie met expertise op dit gebied. Deze is niet gelieerd aan de redactie van NRC Media.

 

www.specials.nrc.nl/ricoh/documens

 

Over Ricoh
Ricoh is een wereldwijd opererend technologiebedrijf, gespecialiseerd in documentmanagement systemen, IT-diensten en oplossingen op het gebied van production printing. Producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Het hoofdkantoor van de Ricoh Group is gevestigd in Tokio en is actief in meer dan 200 landen en regio’s. Ricoh Nederland heeft 1.400 medewerkers, het hoofdkantoor is gevestigd in ’s-Hertogenbosch.
 

Over NRC Media
NRC Media is uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl. De betaalde oplage van NRC Handelsblad bedraagt gemiddeld ruim 202.000 kranten en bereikt 495.000 lezers. nrc.next heeft een betaalde oplage van ruim 72.000 exemplaren. De krant bereikt 280.000 lezers. De website nrc.nl heeft 4,2 miljoen unieke bezoekers per maand.

 

www.ricoh.nl

www.nrcmedia.nl

 

 

Banner