Dag van de Duurzaamheid: NS Hispeed koppelt Twitter aan de trein voor duurzaamheid
10-10-2013 08:37:10 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4331 | Tags:

 

Vandaag is de Dag van de Duurzaamheid. Dus vraagt NS Hispeed aandacht voor duurzaam reizen. De boodschap van NS Hispeed: als je internationaal reist met de trein ben je tot zeven keer duurzamer bezig dan met het vliegtuig. En daarom staat NS Hispeed - beetje vilein - op Schiphol Plazan lanceert NS Hispeed een ludieke actie.

 

Op Schiphol Plaza, met meer dan 700.000 passanten per dag, is op een maquette van 25m2 het miniatuur Europa van NS Hispeed nagebouwd, zoals we het kennen uit de NS Hispeed communicatie. In deze miniatuurwereld rijdt uiteraard een NS Hispeed trein… tenminste… als reizigers op Schiphol en mensen in het land de trein laten rijden.

 

Dat kan via Twitter en de hashtag #groenbezig. Voor elke tweet voorzien van #groenbezig rijdt de trein het aantal getweette karakters in meters over de maquette. Aan het eind van de Dag van de Duurzaamheid worden de sociaal verreden #groenbezig meters opgeteld. Zo maakt NS Hispeed comfortabel groen reizen deze dag ludiek en sociaal!

 

Met de door Initative bedachte actie vraagt NS Hispeed aandacht voor  duurzaam vervoer. De actie is een onderdeel van een langlopende campagne om de duurzaamheid van reizen per trein onder de aandacht van reizigers te brengen. Reizigers die kiezen voor de trein in plaats van de auto of het vliegtuig besparen CO2. En hier heeft iedereen iets aan.

 

 

Over NS Hispeed

NS Hispeed is het hogesnelheidsmerk van NS en biedt hogesnelheidsvervoer aan op nationale en internationale bestemmingen. Naast Fyra verkoopt NS Hispeed ook tickets voor hogesnelheidstreinen als Thalys, ICE International, Eurostar en TGV. NS Hispeed maakt deel uit van Railteam, een samenwerking tussen Europa’s belangrijkste hogesnelheidsondernemingen. Railteam sluit de Europese hogesnelheidslijnen naadloos op elkaar aan.

 

Over Initiative

Initiative is onderdeel van Mediabrands Netherlands – de media holding company voor de full service mediabureaus Initiative, UM en BPN en de digitale specialistenbureaus Reprise, Cadreon en Spring Creek, met meer dan 6.500 communicatiespecialisten actief in 90 landen. Mediabrands is onderdeel van de toonaangevende The Interpublic Group of Companies (IPG), een van de grootste media-, marketing services- & communicatieconcerns ter wereld.

 

 

www.nshispeed.nl/iedereenwint

www.initiative.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie