NU.nl bereikt 500.000 volgers op Twitter
18-09-2013 05:56:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5066 | Tags:

NU.nl heeft vandaag als eerste Nederlandse nieuwsmedium de 500.000 volgers bereikt op Twitter. De redactie gebruikt Twitter sinds maart 2007 om nieuws te delen. NU.nl was daarmee één van de eerste Nederlandse nieuwsmedia op het platform.

 

NU.nl heeft met deze half miljoen volgers er meer dan al haar concurrenten bij elkaar opgeteld en domineert volgens een analyse van onderzoeksbureau PeerReach ook onder alle leeftijdsgroepen. Oud-voetballer Ruud van Nistelrooij is, met bijna één miljoen volgers, de populairste volger van NU.nl.

 

“Als je @NUnl volgt, weet je zeker dat je op de hoogte blijft van het allerlaatste nieuws”, verklaart hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman het succes. “We gaan er daarnaast heel zuinig mee om. NU.nl valt je niet lastig met een stortvloed aan berichten, we twitteren vaak niet meer dan twintig keer per dag.” Berichten van NU.nl over breaking nieuws en het weer worden het meest gedeeld op Twitter.



NU.nl gebruikt het platform niet alleen om nieuws te verspreiden, maar ook steeds vaker voor interactie met haar gebruikers. “We zien welk nieuws leeft onder onze lezers en doen af en toe oproepen, als het nieuws daar om vraagt.” Ook ontwikkelt NU.nl nieuwe producten rond Twitter. Hoekman: “Met NUlive kan onze redactie tweets filteren die passen bij een bepaald bericht, zodat onze bezoekers snel zien wat er over dat onderwerp speelt op Twitter. Recentelijk hebben we meegewerkt aan de ontwikkeling van nieuwsscanner RTreporter. Dat programma laat ons snel zien of er opmerkelijke zaken gebeuren op Twitter, waardoor we ons nieuws nog sneller kunnen opleveren.”



NU.nl bereikt maandelijks meer dan acht miljoen Nederlanders die bijna één miljard berichten lezen.

 

Sanoma

Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland.  Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps.

Ons portfolio bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Grazia, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen.

 

www.nu.nl

www.sanoma.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie