NU.nl lanceert open innovatieprogramma NUlab
26-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5228 | Tags:

NU.nl zet haar deuren open en gaat op zoek naar de beste ideeën voor de journalistiek in Nederland. Het innovatieprogramma NUlab is toegankelijk voor iedereen en geeft deelnemers de kans eigen journalistieke ideeën vorm te geven en kennis te vergaren over journalistiek, productontwikkeling en innovatie. De beste drie ideeën worden in een bootcamp uitgewerkt tot prototype.

 

Het startschot voor NUlab wordt gegeven op 23 oktober in Studio Desmet in Amsterdam. Alle geïnteresseerden in journalistieke innovatie kunnen deze kick off bijwonen. Lector Journalistiek en Innovatie Alexander Pleijter opent het programma door zijn visie op vernieuwing in de journalistiek te delen. Aanmelden voor deze bijeenkomst kan via NUlab.nl en ook inschrijven voor het innovatieprogramma kan vanaf 23 oktober via deze site. Al het nieuws over NUlab is te volgen viaFacebook.



Sander Stallinga
, Publisher News Sanoma: “Wij geloven dat er meer dan ooit kansen en mogelijkheden zijn voor zowel mediabedrijven als journalisten en dat we ons geenszins zorgen moeten maken over de borging en continuering van goede journalistiek. Zolang we maar vooruit blijven kijken en durven te innoveren. Juist door de deuren open te zetten en buiten onze eigen denkkaders te vernieuwen kunnen we de journalistiek weer een stap verder brengen.”

 

Het traject is voor deelnemers een unieke kans om onderdeel te zijn van een innovatie-accelerator waarbij onder begeleiding van experts binnen het vakgebied kennis wordt gedeeld op het gebied van digitale media, invloeden van technologie, het wijzigende gedrag van consumenten en de ‘Lean Start Up’-methode voor productontwikkeling. Het volledige programma duurt 12 weken, start in november en eindigt met een Bootcamp in januari waarin de beste drie ideeën zullen worden gebouwd als functionerende prototypes. De uiteindelijke winnaar ontvangt een geldprijs van 10.000 euro.

 

NULab is een co-productie van NU.nl en MakerStreet. MakerStreet, het Amsterdamse netwerk van digitale innovators, rolde eerder verschillende innovatieprogramma’s uit voor bedrijven binnen de media en bancaire sector.

 

Over NU.nl

NU.nl is Nederlands grootste nieuwssite op het web en op mobiel. Snel, betrouwbaar en overzichtelijk: 24 uur per dag, 7 dagen per week. NU.nl is mediamerk nummer 1 in 2013 (Multiscope / Tijdschrift voor Marketing) De site scoort hoog op gebruik en aanbeveling. De loyaliteit aan NU.nl is opvallend: de meeste gebruikers zijn zeer betrokken en bezoeken de site meerdere malen per dag. NU.nl bereikt meer dan 6 miljoen Nederlanders per maand op alle devices.



Over Sanoma

Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland.  Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps.

Ons portfolio bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Grazia, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen.

 

www.nulab.nl

www.sanoma.nl

www.makerstreet.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie