[Onderzoek] Jillz: Vrouwen kijken tijdens WK alles behalve de wedstrijd
02-06-2014 12:13:22 | Door: Nico Scherphuis | hits: 9745 | Tags:

Vrouwen beleven het WK-voetbal heel anders dan mannen. 4 op de 10 vrouwen krijgt nog niet eens de helft van de wedstrijd mee, omdat ze met andere dingen bezig is, zoals de mensen om zich heen en social media. Een WK-wedstrijd van het Nederlands elftal is voor hen vooral een gezellig uitje. Bijna de helft (46%) van de mannen wil echter alleen maar naar de wedstrijd kijken en hierover praten. Dit en meer blijkt uit recent onderzoek van Panelwizard onder ruim 800 Nederlanders van 20 t/m 49 jaar in opdracht van Jillz.

 

Mannen tijdens WK-wedstrijd wel tijd om te flirten

77% van de mannen kijkt bijna de hele wedstrijd. Daarnaast hebben zij kennelijk ook nog tijd om te flirten (14%). De vraag is of vrouwen hiervoor openstaan. 1 op de 5 vrouwen lijkt vooral oog te hebben voor al het moois in het veld en zij hopen - ondanks het verbod - dat de spelers toch hun shirt uittrekken na het maken van een doelpunt.

 

Jillz Orange als ultieme oranje WK-gadget

Vrouwen kletsen tijdens een WK-wedstrijd van het Nederlands elftal het liefst lekker bij (72%) en 49% kijkt regelmatig op social media. Drie op de vier vrouwen vindt het dan ook geen probleem om tijdens de wedstrijd even een drankje te halen. Jillz Orange is hierbij een oranje favoriet voor vrouwen.

 

Over het onderzoek

Het onderzoek is in opdracht van Jillz uitgevoerd door onderzoeksbureau Panelwizard. Aan het onderzoek hebben 827 Nederlanders tussen de 20 en de 49 jaar deelgenomen. Hierbij is rekening gehouden met een representatieve spreiding in geslacht, leeftijd, gezinssituatie, arbeidsparticipatie en opleidingsniveau.

 

Over Jillz

Jillz Orange is een verfrissende sparkling appel cider met een volwassen smaak door het lichte bittertje van citrus fruit. Naast Jillz Orange (met toevoeging van sinaasappel- en citroensap) omvat het Jillz assortiment twee andere smaken: Jillz Regular en Jillz Red (met toevoeging van frambozen- en kersensap) en de alcoholvrije variant Jillz 0.0%. Jillz is verkrijgbaar in een handig 4-pack of in een grote fles via supermarkt en slijterij. Jillz is onderdeel van Heineken.

 

www.jilzz.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie