Onemillionfaces: 1000 verschillende bedrijven delen kosten van een TV commercial
21-08-2013 06:26:11 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4363 | Tags:

1000 verschillende bedrijven delen de kosten van een tv commercial. De tv commercial maakt reclame voor de bedrijven én voor het platform. De tv commercial zal duidelijk maken dat er aantrekkelijke aanbiedingen te vinden zijn op de website. Consumenten willen aanbiedingen graag kopen en nemen een kijkje op het platform. Dit zal weer leiden tot meer leads voor de bedrijven die zich hebben aangemeld op Onemillionfaces.

 

De inzet van Onemillionfaces in het MKB is een opportuniteit om het groeiend tekort aan marketing budget op te vangen. Dat bleek tijdens een gesprek met de maker van onemillionfaces. "We moeten niet wachten op een wonder om structureel samen te werken", merkte ondernemer Ismail Ouboumalne op. Slechts twee voorbeelden die aantonen welke meerwaarde onemillionfaces de MKB'er kan bieden voor meer aandacht. "Voor een minimale investering zorgt onemillionfaces voor nationaal publiek en onemillionfaces ontneemt de ondernemers "marketing-tijd", vertelt Ismail Ouboumalne. Het is nu aan de ondernemers om assertief te reageren, er zijn slechts duizend faces totaal beschikbaar. Als je op elkaar wacht, dan is het wachten op Godot. Ook op enige regelgeving moet je niet wachten. De overheid leert vaak uit goede projecten om daarna in actie te schieten".

 

De ondernemer staat niet weigerachtig tegenover dit idee. Zij geloven in een parcours dat van onderuit groeit. Toch is er ook een belangrijke rol weggelegd voor start-ups, vindt Ismail Ouboumalne. "We mogen de beginners niet over het hoofd zien in dit concept". Het is de rol van onemillionfaces en de ondernemers om dit verder aan te pakken. We moeten goed beseffen dat we voor een ongelooflijke opportuniteitsvenster zitten. Heel het mkb is zich op dit moment zwaar bewust van de problemen die gaan komen. Het ijzer moet je smeden als het heet is".

 

Ismail Ouboumalne, oprichter van onemillionfaces, beseft dat de start-ups haar troeven beter moet inzetten voor het begint met ondernemen. "Een van de sterke punten van start-ups is dat ze zeer goed weten wie hun doelgroep is, onemillionfaces weet hoe doelgroepen tot de ondernemingen moeten worden begeleidt. Het wordt tijd dat we die kennis meer promoten. Een must, want de banken zal in de komende jaren niet extra geld ter beschikking kunnen stellen voor marketing. Die tijd is gedaan. Maar er is wel geld in deze samenleving. We moeten lokaal aan bedrijven vragen of ze willen investeren in een maatschappelijk belangrijk project als onemillionfaces. Als je nieuwe financiële middelen wilt aanboren, dan denk ik dat een goed actief lokaal netwerk ook bekeken moet worden.

 

De oprichter gaat er van uit dat de faces snel over de toonbank zullen gaan, vooral omdat de eerste 100 faces gratis zijn.

 

www.onemillionfaces.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie