Online bank Knab lanceert geld overmaken per Facebook en mobiel
27-08-2014 06:18:42 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3329 | Tags:

Online bank Knab lanceert een nieuwe manier van betalen. Via een Facebook account of mobiel telefoonnummer kan geld worden overgemaakt zonder dat het bankrekeningnummer van de ontvanger nodig is. De ontvanger krijgt een melding en vult zelf zijn bankrekeningnummer in. De online bank wil hiermee mobiel betalen vergemakkelijken, ook met het oog op de invoering van het nieuwe rekeningnummer; IBAN. Knab is de eerste bank in Nederland die deze nieuwe vorm van betalen mogelijk maakt. De nieuwe dienst gaat ‘Knab Social’ heten en is vanaf september beschikbaar.

 

René Frijters, oprichter en algemeen directeur van Knab: “Een belangrijke doelstelling van Knab is het eenvoudiger maken van bankieren. Daar draagt deze innovatie aan bij. Zeker met de invoering van het lange, vaak lastig te onthouden IBAN. Vrijwel iedereen heeft immers altijd wél via telefoon of Facebook de contactinformatie van vrienden binnen handbereik. Met Knab Social gebruik je deze gegevens om geld over te boeken.”

 

Knab Social is vanaf eind september beschikbaar. Net als alle andere diensten van Knab worden veiligheid en privacy streng gewaarborgd. Zowel telefoonnummer als Facebook account worden afgeschermd voor Knab.

 

Samenwerking

Om de app technisch mogelijk te maken heeft Knab samengewerkt met softwarebedrijf Virtual Affairs en Five Degrees een financial technology provider. Virtual Affairs is verantwoordelijk voor alle technologie, het webplatform erachter en de interactie met gebruikers. Dirkjan van Wijhe, development manager bij Virtual Affairs: “Wij vinden het een ontzettend gaaf project om aan mee te werken. Dit is compleet nieuw in de branche. Niemand heeft dit nog. Omdat wij ook echt in deze vorm van betalen geloven, hebben we zelf ook in de app geïnvesteerd.”

 

Over Knab

Knab, opgericht in 2012, opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van acht uur ‘s ochtends tot tien uur ‘s avonds met hun vragen terecht bij de servicedesk, zowel telefonisch als online. Knab wil dat mensen weer zélf grip hebben op hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt Knab klanten in staat meer uit hun geld te halen.

 

www.knab.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie