Opinietijdschrift The Optimist presenteert veiling van duurzame en eerlijke producten
14-10-2013 13:57:27 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4175 | Tags:

Opinietijdschrift The Optimist, voorheen Ode, onderzoekt met een uniek experiment hoe succesvol ruilhandel kan zijn. Het tijdschrift, dat bekend staat om de verrassende onderwerpen en originele visie, ontving van 120 bedrijven ruim 300 duurzame en eerlijke producten en diensten met een waarde van ruim 60.000 euro. Deze duurzame producten en diensten veilen zij in ruil voor uitgebreide exposure bij bewuste consumenten voor de deelnemende bedrijven. Via het eigen tijdschrift, de eigen website, social media en de kwartaalbijlage bij NRC Handelsblad brengt The Optimist de veiling onder de aandacht van een omvangrijk, geïnteresseerd publiek, dat The Optimist schat op ongeveer een miljoen.

 

Vanaf vandaag, 14 oktober, worden deze duurzame en eerlijke producten en diensten geveild in vier aaneensluitende online veilingen die elk een week duren. De donaties worden geveild via de website Bijdeveiling.nl. De opbrengst wordt deels gebruikt om de oplossingsgerichte journalistiek van The Optimist te ondersteunen. Ook gaat een gedeelte van de opbrengst naar stichting Jarige Job.

 

Stichting Jarige Job trakteert kinderen uit de armste gezinnen in de samenleving op een leuke verjaardag. Jarige Job geeft geen geld maar een Verjaardagsbox met daarin versieringen, traktaties voor de klas en de leraren, wat lekkers voor de visite en natuurlijk een mooi cadeau.

 

Grote en kleine organisaties reageren enthousiast op de veiling. Zo zijn een elektrische scooter, een iYYo Star S van het merk Easy Go Electric, een dag rijden in een Tesla Model S, een elektrische sportauto en een overnachting in het DroomBaanHotel in Amsterdam van TalentFirst inclusief loopbaancoaching geveild.

 

Maar ook kleinere ondernemingen ruilen hun aanbod voor bekendheid. Zo doneert Good for All een mooie lederen werktas, ruilt de bootbouwschool een cursus traditioneel bootbouwen en biedt Versapers een slowjuicer voor de veiling. Maar ook een Lezing van bijzonder hoogleraar biologische landbouw Jan Diek van Mansvelt over het Down2Earth initiatief, een coachingstraject van ongeveer 6 maanden bij Wij zijn Belangrijk.nu en toegangskaarten voor het Nationaal Sustainability Congres worden geveild.

 

Mensen die willen meebieden bij de veiling kunnen zich gratis registeren bij Bijdeveiling.nl

 

www.Bijdeveiling.nl  

www.theoptimist.nl     

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie