Opwaardering BRO cijfers objecten Nederlandse Spoorwegen
09-01-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4636 | Tags:

 

Met ingang van 1 januari 2014 is er een grote update geweest van het Buitenreclame Onderzoek voor de tellingen van OOH objecten op NS-stations. In de oude situatie werden alleen de contacten van in- en uitstappers meegenomen. Vanaf nu worden ook de contacten van overstappers geteld. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat er op (overstap)stations als Utrecht CS aanzienlijk meer contacten worden gegenereerd.



Ook zijn de contacten met OOH objecten op het tegenoverliggende perron meegenomen. Bij het wachten op een perron, wordt er meestal naar de parallelle vlakken op het tegenoverliggende perron gekeken. Dit zorgt voor een opwaardering van de huidige contacten op het NS-station.

 

Guy Grimmelt, marketing & business development director CBS Outdoor: "Wederom is er een goede stap gezet richting de werkelijke reclamecontacten met OOH objecten op NS-stations. Uit buitenlands onderzoek blijkt bovendien dat vlakken op stations tijdens het wachten - gemiddeld 7 minuten - meerdere keren worden gezien en dat consumenten tijdens het wachten op het openbaar vervoer tot 3 keer meer open staan voor reclame, dan wanneer ze voor de TV zitten."

 

www.ns.nl

www.cbsoutdoor.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie