Overname Traffic4U door IPG Mediabrands Nederland
12-08-2014 13:42:27 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5152 | Tags:

IPG Mediabrands Nederland, eigendom van Interpublic Group en de mediaholding van de bureaus UM, Initiative, BPN, Cadreon, SpringCreek en Magna, neemt per direct Traffic4U over, het meest toonaangevende Search en Performance Marketing bureau van Nederland.

 

Traffic4U, opgericht in 2000 door Gert-Jan Munneke, is marktleider in Nederland op het gebied van Search engine optimization, Search advertising en Conversion rate optimization. In 2010 ontwikkelde Traffic4U haar eigen bid management software, bGenius, welke marktleider is op het gebied van campaign management.

 

IPG Mediabrands Benelux CEO Diederik Breijer zegt dat de overname van Traffic4U door IPG Mediabrands haar een structurele competitive advantage geeft in een tijd waarin Search en Performance Marketing / e-commerce van cruciaal belang is voor haar klanten.

 

“Met de overname van Traffic4U halen wij per direct ongekende kennis, tools, schaal en het talent in huis dat ons in staat stelt om onze performance marketing dienstverlening aan onze klanten uit te bouwen naar een niveau waar we van droomden,” zegt Breijer. “Onze klanten verwachten sterke Search en Performance Marketing capabilities en Traffic4U is op dat gebied niet alleen zeer gerespecteerd als marktleider, maar ook als thought leader. Search en Performance Marketing is de voordeur van onze digitale dienstverlening en ik heb er veel vertrouwen in dat onze bedrijven samen kunnen versnellen in de groei en ontwikkeling die we willen doormaken.”

 

Traffic4U heeft 70 FTE in dienst en heeft haar hoofdkantoor in Groningen. Haar kantoor in Amsterdam zal geïntegreerd worden in het kantoor van IPG Mediabrands in Amsterdam. Reprise Media, de huidige Search unit van IPG Mediabrands, zal opgaan in Traffic4U, waarna de nieuwe combinatie verder zal gaan onder de naam Traffic4U. bGenius, onderdeel van de overname, zal gebruikt gaan worden voor de klanten van IPG Mediabrands Nederland en verder waar mogelijk internationaal uitgerold worden.

 

Irene Valens, Traffic4U’s CEO, wordt CEO van de nieuwe combinatie en krijgt de verantwoordelijkheid over alle Search en Performance Marketing activiteiten binnen IPG Mediabrands Nederland. Oprichter Gert-Jan Munneke krijgt de rol van Commercial Director. Beiden rapporteren aan IPG Mediabrands Benelux CEO Diederik Breijer.

 

Irene Valens: “De aansluiting van Traffic4U bij IPG Mediabrands is voor ons de volgende logische stap in de transitie die we willen doormaken van Search Bureau naar een full service digital Performance Marketing agency. Met deze overname creëren we niet alleen schaalvoordeel, door slim gebruik te maken van de kennis en resources van IPG Mediabrands, we denken er tevens nog meer door in staat te zijn om de online resultaten van onze klanten te kunnen maximaliseren. Voor bGenius kijken wij uit naar verdere internationale groei, aangezien ook onze huidige klanten daarvan zullen profiteren.”

 

www.mediabrands.com

www.traffic4u.nl