Persgroep verstevigt leidende positie in de markt
24-09-2013 12:05:39 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3821 | Tags:

De nieuwsmedia van de Persgroep Nederland (AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool) bereiken steeds meer lezers. Dagelijks volgen en lezen zo’n 3,5 miljoen mensen het nieuws van de Persgroep. Ruim 2,5 miljoen mensen lezen het nieuws via onze kranten, blijkt uit de laatste cijfers van NOM. Daarnaast worden er dagelijks ook nog ruim 77.000 digitale kranten gekocht (HOI).

 

Het totale marktaandeel van de Persgroep op de betaalde oplagemarkt stijgt naar 28%, blijkt uit de publicatie van HOI (Q2 2013 t.o.v. Q1). Dit komt doordat de Persgroep goed presteert in een krimpende markt, deels door een krimpende markt én deels door een groeiend bereik van onze nieuwsmedia. Digitaal worden dagelijks ruim 77.000 kranten gekocht. Dit aantal is ten opzichte van vorig kwartaal met 2,2% gegroeid. De Volkskrant blijft de grootste digitale krant van Nederland.

 

AD stijgt in bereik en wordt dagelijks gelezen door 1.476.000 Nederlanders, ondanks een licht gedaalde oplage. Het vernieuwde AD biedt veel vertrouwen in een versterking van de positie van de krant.

 

De Volkskrant, de grootste kwaliteitskrant van Nederland, bereikt per dag gemiddeld 775.000 lezers, een toename van 3,9%. Volkskrant Magazine bereikte ten opzichte van vorig jaar 5,6% meer lezers.

 

Trouw laat een zeer sterke bereikstoename zien van 9,6% en bereikt 321.000 lezers per dag.

 

Ook het aantal lezers van Het Parool is toegenomen (5,5%). De grootste krant van Amsterdam bereikt gemiddeld 231.000 lezers. Het zaterdagmagazine PS van de Week laat tevens een positieve ontwikkeling zien (+ 0,5%).

 

www.persgroep.nl  

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie