Peter van Woensel Kooy content manager Food & Retail platform MarketingTribune
13-11-2013 08:36:32 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6295 | Tags:

Peter van Woensel Kooy van MarketingTribune leidt het in september gelanceerde platform Food & Retail op marketingtribune.nl. Dat maakte hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer bekend. Hij volgt hiermee Bert Ponsen op en Bas Vlugt die met Jeroen Mirck het platform tijdelijk waarnam. Kooy heeft veel ervaring met en kennis over retailmerken en aanvaardt de nieuwe online klus met groot enthousiasme.

 

De nieuwe content manager Food & Retail werkte zelf direct voor merken als Coca-Cola en P&G. Voor merken als Heineken en Sara Lee deed hij aan product-ontwikkeling. Hij is al lange tijd aan MarketingTribune verbonden als redactielid. Via zijn hoofdredactionele werk voor PlatformContent.nl kent hij retail-customer media door en door. Hij publiceerde daarnaast in onder meer Retailvisie, NRC Handelsblad, Quote Eetgids en Men's Health / Best Life. Peter zal zijn werk voor de printeditie en voor andere platforms van MarketingTribune continueren, al komt er nu meer accent op online.

 

Van Woensel Kooy: "Het is een mooie nieuwe uitdaging, die ik graag oppak. Ik heb het geluk in een winkelgebied te Amsterdam te wonen waar ik omsingeld ben door een Lidl, Marqt, Jumbo, Dirk, Attent, Deen en Albert Heijn plus natuurlijk allerlei andere winkels. Naast fysieke winkels zie je nu stormachtige ontwikkelingen online, waardoor formules en klant-ervaringen veranderen. Al sinds mijn afstuderen bij Giep Franzen aan de UvA ben ik door food en food&retailmerken gefascineerd. Hoe kun je merken en je zaak versterken met creativiteit en slim koopmanschap? Ik roep de lezers van dit platform op hun eigen nieuws te delen op retail@marketingtribune.nl. Ook zoek ik nog brand managers, formulehouders of andersoortige stevige retailexperts die tweewekelijks een blog willen schrijven voor dit platform. Heb je een scherpe pen en originele, kritische visie? Of heb je een getalenteerde collega die dit kan? Stuur me een bericht en we zien je hopelijk terug op Food & Retail platform van MarketingTribune.nl."

 

Food of Retail nieuws? Stuur uw berichten en primeurs naar retail@marketingtribune.nl

 

www.marketingtribune.nl/food-en-retail

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media en marketingcommunicatie