Powa: Reclamesector zal radicaal veranderen door nieuwe betaaltechnologie
22-02-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2758 | Tags:

Nieuwe mobiele technologie zal de reclame op zijn kop zetten, waardoor directe aankopen via een aantal visuele en audio media, waaronder reclameborden, winkeletalages, gedrukte advertenties, webpagina’s, televisie en zelfs radio, mogelijk gemaakt wordt.

 

In de afgelopen anderhalve eeuw heeft de reclame alles behalve stil gestaan. Er zijn nu zeven grote kanalen die merken gebruiken om hun markten  mee naar buiten te communiceren: buiten, drukwerk, radio, bioscoop, televisie, online en mobiel. Hoewel elk zo zijn eigen plaatsje heeft in het geheel, heeft alleen mobiel de mogelijkheid om binnen alle andere kanalen te fungeren, waardoor nu voor het eerst een omgeving met echt meerdere kanalen is ontstaan.

 

Powa Technologies staat op het punt om met haar revolutionaire service, genaamd PowaTag, een fundamentele verschuiving in de reclamewereld teweeg te brengen. PowaTag is een intelligente technologie die ervoor zorgt dat consumenten vanuit elk reclamemedium aankopen kunnen doen, of dit nu in de winkel, vanaf een scherm of vanuit een audiofeed is. Na één enkele scan en een goedkeuring is de aankoop gedaan.

 

Onderzoek door de Online Publishers Association toont aan dat 39% van de consumenten die een smartphone gebruiken in actie kwamen nadat zij een advertentie zagen. PowaTag biedt deze gemotiveerde consumenten de mogelijkheid om met één tik op het scherm van een smartphone direct aankopen te doen, een bestelling te plaatsen of te doneren aan het goede doel in die ene enkele, belangrijke seconde.

 

Dan Wagner, technologisch ondernemer en directeur van Powa Technologies, is zich al lange tijd bewust van het potentieel voor de mobiele betalingstechnologie binnen deze omgeving met meerdere kanalen. “Voor de allereerste keer kunnen bedrijven nu direct Return On Investment (ROI) krijgen op reclamedragers zoals reclameborden en krantenadvertenties. PowaTag zal de reclame op zijn kop zetten en merken de mogelijkheid bieden zich op een beter geconcentreerde manier op hun klanten te richten dan ooit tevoren mogelijk was.”

 

Dan Wagner vervolgt: “Merken kunnen een proliferatie van manieren creëren die zij kunnen gebruiken om hun relatie met de klant te verbeteren. PowaTag biedt merken de eenvoudigste, doch meest praktische methode om hun klanten op advertenties te laten reageren door direct online, meteen vanaf het televisiescherm of via elk ander medium waarmee de technologie kan communiceren aankopen te doen.”

 

De voordelen van PowaTag reiken echter verder dan de mogelijkheid om de directe, eenvoudige aankoop te doen aan het contactpunt. Dan Wagner voorspelt dat de technologie voor een betere relatie met de klant zal zorgen. “Deze technologie zal tevens de manier waarop merken met hun klanten communiceren geheel doen veranderen. Terwijl klanten profiteren van het praktische overal en altijd aankopen kunnen doen, is de relatie als het ware tweerichtingsverkeer waarbij het merk waardevolle informatie over de voorkeuren van een klant en winkelgewoonten kan verzamelen. Hierdoor is in de toekomst een beter gerichte en gepersonaliseerde relatie mogelijk.”

 

Dan Wagner sluit af: “Wij zijn van mening dat PowaTag de toekomst is van de echte meerkanaals retail en reclame, waarmee wij retailers en bedrijven de mogelijkheid bieden intelligente gegevens te verzamelen over hun klanten, producten en aanbiedingen; helpen marketingcampagnes te ontwikkelen en het bereik van het verkooppunt verder uit te breiden dan de traditionele en niet-traditionele reclamekanalen.”

 

Over Powa Technologies

Powa is een internationale commerciespecialist die technologieën ontwikkelt voor de naadloze integratie van de fysieke en digitale wereld. Het managementteam achter Powa heeft meer dan 15 jaar ervaring. In die tijd hebben zij de problemen gezien en aangepakt die consument heeft opgeworpen. Het aanbod commercie oplossingen van Powa is gemaakt voor een wereld waarin de consument de toekomst zelf in handen heeft – of dit nu een laptop, tablet of mobiel is. Met een bredere keuzevrijheid, transparante prijzen, een afnemende merktrouwheid en een groot aantal koopkanalen wordt het voor de retailers nu nog lastiger om nieuwe klanten te trekken, deze tevreden te stellen en te behouden.

 

www.powa.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam