Powa Technologies lanceert koopoplossing voor de retailsector
04-03-2014 14:35:57 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4364 | Tags:

 

Het retaillandschap is vanaf vandaag anders door de wereldwijde lancering van PowaTag: de revolutionaire, nieuwe retailservice van Powa Technologies. Meer dan 240 merken wereldwijd, waaronder Universal Music en Carrefour, hebben zich aangemeld voor PowaTag, dat directe mobiele commercie met Bluetooth geolocatie combineert om zo een ongekend niveau van koopvrijheid en klantbetrokkenheid te bereiken.

 

De hybride technologie die het hart vormt van het PowaTag concept verandert een impuls in een aankoop, waardoor consumenten naar een artikel, reclamebord, advertentie op een scherm of winkeletalage lopen en het geadverteerde product aanschaffen met één enkele klik op het scherm van hun smartphone. De technologie is echter niet beperkt tot visuele media, het werkt namelijk ook door de visuele, audiologische en andere sensors te gebruiken die tegenwoordig standaard geïntegreerd zijn in smartphones. Met de PowaTag app kunnen gebruikers ook direct vanuit reclame op televisie, radio of publieke aankondigingen tijdens evenementen aankopen doen met een enkele beveiligde, eenvoudig en snelle handeling.

 

PowaTag zorgt er daarnaast voor dat fysieke locaties in gegevensrijke browseomgevingen kunnen worden veranderd door strategisch geplaatste, energiezuinige Bluetooth bakens. Winkelende klanten kunnen kunnen daardoor bijvoorbeeld informatie of speciale aanbiedingen ontvangen wanneer zij een locatie naderen met PowaTag Bluetooth bakens. Winkels kennen daardoor de winkelgewoonten, de details van aankopen en persoonlijke voorkeuren van hun deelnemende klanten zodra zij binnenlopen. Om al deze gegevens te kunnen verwerken levert Powa Technologies krachtige analyse instrumenten.

 

Dan Wagner, retailtechnologie ondernemer, e-commercie veteraan en directeur van Powa Technologies, sprak tijdens de wereldwijde lancering van PowaTag in het Mandarin Oriental Hotel te New York over de visie achter zijn revolutionaire technologie.

 

“De combinatie van een PowaTag bakens en PowaTag transacties bieden winkeliers, merken, goede doelen en anderen een geïntegreerde mogelijkheid om het proces van ontdekking tot aan transactie met ongekend gemak en bereik te beheren.”

 

“De retailsector wordt gedwongen te anticiperen op een groeiende marktdruk door klanten die meer controle, toegangs- en keuzevrijheid wensen bij de koop van producten. Winkeliers kunnen het zich niet langer veroorloven om te denken in termen van online versus offline – ze moeten de manier waarop zij de winkel en online met elkaar verbinden opnieuw uitvinden. Om zo de veelzijdigheid en innovatie te bieden die nodig om klanten de mogelijkheid te bieden altijd en overal te kopen wanneer zij willen, op dat ene cruciale moment dat zij besluiten een aankoop te doen.”

 

“Onze hybride combinatie van technologieën, die bestaat uit Bluetooth bakens, directe betalingsauthenticatie en mobiliteit, zorgt ervoor dat retailers meer betrokken kunnen zijn bij hun klanten en de behoefte van de klant beter begrijpen. Zo kunnen winkeliers gerichter op de behoeftes van de klant inspelen. Consumenten profiteren hiervan doordat hun winkelervaring enorm verbeterd wordt.”

 

Dan Wagner wil reeds geruime tijd de kloof tussen de fysieke en digitale wereld van de retail overbruggen en verwezenlijkt met PowaTag zijn visie, waarbij PowaTag voor een ongekend niveau aan gegevens en documentatie zorgt binnen de voorheen niet-transparante wereld van drukwerk-, televisie- en radioreclame.

 

“Wij zijn van mening dat PowaTag de toekomst van echt meerkanaals adverteren en de gehele retailsector is, ” aldus Dan Wagner. “Het biedt verkopers en bedrijven de mogelijkheid om intelligente gegevens te verzamelen over hun klanten, producten en aanbiedingen, zodat zij uiteindelijk precies kunnen aangeven hoe succesvol een advertentiecampagne is geweest. Het zorgt ervoor dat marketeers hun campagnes kunnen ontwikkelen en uitbreiden naar elk verkooppunt binnen de traditionele en niet-traditionele advertentiekanalen.”

 

Dan Wagner wist dat er een enorme investering voor nodig was om deze baanbrekende oplossing te ontwikkelen en te vermarkten. Hij liet de technologie zien aan vooruitstrevende en intelligente  investeerders en haalde $96,7 miljoen op, de grootste Serie A financiering die in 2013 door een startend bedrijf binnen de technologiesector werd behaald. PowaTag heeft kantoren in 14 verschillende landen geopend om aan de vraag te kunnen voldoen.

 

PowaTag biedt haar diensten tevens geheel gratis aan goede doelen aan en 35 van ‘s werelds grootste charitatieve instellingen hebben zich ondertussen aangemeld. De audiomogelijkheden van PowaTag zorgen er bijvoorbeeld voor dat gebruikers direct kunnen doneren wanneer zij een oproep op televisie of radio zien of horen. Het aantal donaties wordt daardoor aanzienlijk vergroot en er worden geen verwerkingskosten gehanteerd.

 

www.powa.com

 

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!