[PR Brain Snack] Hoe reclame nieuws kan worden
‘Plaats maar een advertentie, dan verdienen wij er ook wat aan.’ Om moedeloos van te worden, deze reactie van journalisten op productnieuws. Die flitsende nieuwe verpakking en naar eigen zeggen onmiskenbaar betere smaak zijn kennelijk onvoldoende om de kolommen te halen. Toch schoppen productintroducties het dagelijks tot nieuws, online en offline. In deze post twee richtlijnen om reclame tot nieuws te promoveren. En twee voorbeelden om aan te geven hoe die richtlijnen toe te passen.
Wil je een product publicitair aan de man brengen dan zijn de volgende twee vertrekpunten van belang:
• Laat los wat het product of de innovatie is (schoner, lekkerder, goedkoper, mooier, sneller);
• Concentreer je in plaats daarvan op de betekenis (het waarom) van het product (vooral: lost het op een geloofwaardige wijze een probleem op waar de gemiddelde burger/consument regelmatig tegenaan loopt)...
lees verder op de website van ANP Pers Support
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie