[PR BrainSnack] Scoren in de vakmedia doe je zo
25-09-2013 13:50:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4727 | Tags:

 

Je wilt als pr- en communicatieprofessional je boodschap zo breed mogelijk laten landen. Online, in de krant, op radio en tv. En, naast de algemene media, in de vakbladen en op de weblogs die er toe doen. Jammer genoeg laten veel organisaties nogal wat kansen onbenut als het om die laatste twee groepen gaat. Te vaak wordt gedacht dat het persbericht voor bijvoorbeeld RTL Nieuws hetzelfde kan zijn als dat voor het Technisch Weekblad, Distrifood of een beautyblog als Miss Lipgloss. Hieronder drie tips om beter te scoren in de vakmedia.

 

Ja duh, hoor ik je zeggen, dat is toch logisch. Weten voor wie je schrijft is een abc’tje voor elke communicatiemedewerker. Helemaal waar, maar waarom gaat het dan zo vaak fout? Besef dat vakjournalisten inhoudelijk vaak zeer goed zijn ingewijd in de markt waarop jouw organisatie of bedrijf zich beweegt. Het zijn echt specialisten, met in de regel meer kennis van zaken dan hun vakbroeders en – zusters bij de algemene media...

 

lees verder op de website van ANP Pers Support

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie