Quintiq kiest Weber Shandwick voor Europese communicatieactiviteiten
04-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2988 | Tags:

Weber Shandwick is door Quintiq gekozen om de PR- en communicatieactiviteiten binnen de belangrijkste Europese landen te coördineren. Hieronder vallen: Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Dit is de eerste keer dat Quintiq een PR- en communicatiebureau kiest om op grote schaal haar communicatieprogramma in EMEA uit te rollen.

 

Met het Weber Shandwick kantoor in Londen aan het roer, is Weber Shandwick Benelux verantwoordelijk voor de uitrol van Quintiq’s communicatieactiviteiten in Nederland, die door middel van storytelling, content creatie, executive profiling, positionering en media relaties wordt vormgegeven.

 

“Quintiq heeft een uniek verhaal te vertellen en wij denken dat wij met Weber Shandwick een partij hebben gevonden die onze sector goed kent en onze verhalen onder het voetlicht van de belangrijkste stakeholders kan brengen. We kijken er dan ook naar uit om samen aan ons merk en onze ambitieuze groeidoelstelling te werken,” zegt Jeffrey Vail, CMO bij Quintiq. “Het Weber Shandwick team heeft ons vanaf dag één geïmponeerd met frisse en boeiende ideeën, en we zijn dan ook blij met hen als onze communicatiepartner.”

 

“Quintiq is een zeer succesvol internationaal merk dat de afgelopen jaren stevig is gegroeid. We zijn er trots op dat wij nu deel mogen uitmaken van deze groei,” zegt Jessica van Rijswick, Account Director Technology bij Weber Shandwick Benelux. “Het veranderende communicatielandschap zorgt ervoor dat merken op een andere manier in contact komen met hun doelgroep. Wij willen Quintiq hierbij helpen door onder andere verhalen te vertellen, aantrekkelijke content te ontwikkelen en met media in contact te blijven. Hiermee hopen wij Quintiq te helpen hun doelstellingen te halen en het merk verder te laten groeien.”

 

Over Weber Shandwick

Weber Shandwick is een toonaangevend internationaal Public Relations bureau dat over kantoren in 81 landen beschikt. Het team van denkers, strategen, analisten, producers, designers, developers en campagne-activisten heeft wereldwijd prestigieuze awards gewonnen voor innovatieve en creatieve benaderingen. Naast “best place to work” awards kreeg Weber Shandwick onder andere een plekje op de 2014 Ad Age A-List en heeft de firma vier 2013 Cannes Lions op haar naam staan. Weber Shandwick is ook benoemd tot PRWeek’s International Consultancy of the Year en is door The Holmes Report uitgeroepen tot Best Healthcare Consultancy in the World van 2013. Weber Shandwick beschikt over uitzonderlijke expertise in verschillende sectoren en gespecialiseerde vakgebieden, zoals consumenten marketing, corporate reputation, healthcare, technologie, public affairs, financiële dienstverlening, corporate social responsabilities, als ook in financiële communicatie en crisismanagement. Binnen deze vakgebieden wordt gebruik gemaakt van sociale, digitale en analytische methodes. Weber Shandwick maakt deel uit van de Interpublic Group (NYSE: IPG). Voor meer informatie: www.webershandwick.nl.

 

Over Quintiq

Elk bedrijf kent zijn eigen planningsvraagstukken - sommige zijn groot of complex, andere zijn ogenschijnlijk onoplosbaar. Sinds 1997 heeft Quintiq deze puzzels opgelost door gebruik te maken van één supply chain planning & optimization software platform. Vandaag de dag gebruiken ongeveer 12.000 mensen in talloze internationale organisaties en in meer dan 80 landen Quintiq-software dagelijks om hun personeel, logistieke en productievraagstukken te plannen. Quintiq heeft hoofdkantoren in Nederland, Amerika en kantoren over de hele wereld.

 

www.webershandwick.nl

www.quintiq.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie