Rabobank Utrecht maakt studenten financieel bewust
14-05-2014 11:34:10 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5612 | Tags:

 

Na het succes van de eerste drie afleveringen in de eerste maanden van 2014, met in totaal meer dan 10.000 views, lanceert Rabobank Utrecht vandaag de vierde aflevering van Casa Nova: Maartens eigen schuld. In deze aflevering staat studieschuld en de consequenties daarvan centraal.

 

Uit onderzoek van het CPB blijkt dat de gemiddelde studieschuld thans circa 15.000 euro bedraagt en dat er sprake is van een stijgende trend. Een studieschuld kan gevolgen hebben voor het verkrijgen van lening of hypotheek in een latere levensfase. Veel studenten realiseren zich dat pas wanneer zij in die latere levensfase beland zijn. En blijken dat, achteraf gezien, liever eerder te hebben geweten. Paul-Peter Fransen, (sr. Marketeer Particulieren Rabobank Utrecht): “Het onderwerp dat we in deze aflevering benoemen blijkt een taboe onder studenten. Door het bespreekbaar te maken en de consequenties te laten inzien, kunnen studenten besluiten om hun studieschuld (meer) te beperken dan wel snel(ler) af te lossen.”

 

Ruim een jaar heeft Rabobank Utrecht een eigen studentenraad die meekijkt naar de product- en dienstverlening van Rabobank. In het kader van het speerpunt financiële educatie vroeg de bank haar studentenraad naar haar mening over de oplossingen op het gebied van bank- en verzekeringszaken voor studenten. Uit hun onderzoek bleek onder meer dat het gros van de studenten onvoldoende financieel bewust is. In samenwerking met de studentenraad is daarom het format Casa Nova ontwikkeld. Hiermee wordt vanuit de leefwereld van de student bewustwording voor zowel de financiële problemen als de (bancaire) oplossingen gecreëerd.

 

 

Rabobank Utrecht hecht veel waarde aan de mening van haar haar klanten en leden en daarom werkt de Rabobank steeds vaker in co-creatie met deze groep. Een werkgroep van de studentenraad is vanuit deze gedachte bij het gehele project betrokken geweest: probleembeschrijving, pitch, script, filmlocaties, aanwezig bij de opnames en feedback op de uitvoering.

 

Voor de verspreiding van de filmpjes kiest Rabobank Utrecht naast de traditionele kanalen, zoals direct e-mail, juist ook voor Facebook en Twitter.

 

www.casanova-utrecht.nl

www.rabobank.nl 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie