Rabobank Utrecht wil studenten financieel bewuster maken
24-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3826 | Tags:

Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat 75% van de studenten geen idee heeft waarvoor zij verzekerd zijn. Vandaag lanceert Rabobank Utrecht de tweede aflevering van Casa Nova, een scrpited reality serie waarin vier bewoners van het Utrechtse studentenhuis Casa Nova worden gevolgd. Met dit format wordt vanuit de leefwereld van de student bewustwording voor zowel de financiële problemen als de bancaire oplossingen gecreëerd.

 

Sinds een jaar heeft Rabobank Utrecht een eigen studentenraad, die meekijkt naar de product- en dienstverlening van Rabobank. In het kader van het speerpunt financiële educatie vroeg de bank haar studentenraad naar haar mening over de oplossingen op het gebied van bank- en verzekeringszaken voor studenten.

 

Na het succes van de eerste aflevering Bob’s Tinder Date met meer dan 3.000 views in 3 weken lanceert Rabobank Utrecht vandaag het vervolg van Casa Nova: Anna’s Huisfeest. In deze aflevering staat verwarring omtrent verzekeringen en de dekking ervan centraal. Naast medewerking van diverse studenten leverde ook de Utrechtse dj Jorn Mondt een bijdrage met zijn hiervoor samen met Paul van Schie gecomponeerde track.

 

 

“Rabobank Utrecht hecht veel waarde aan de mening van haar haar klanten en leden en daarom werkt de Rabobank steeds vaker in co-creatie met deze groep,” aldus Paul-Peter Fransen (sr. Marketeer Particulieren Rabobank Utrecht. “Een werkgroep van de studentenraad is vanuit deze gedachte bij het gehele project betrokken geweest: probleembeschrijving, pitch, script, filmlocaties, aanwezig bij de opnames en feedback op de uitvoering.” Op 16 april wordt aflevering 3 gelanceerd.

 

Voor de verspreiding van de filmpjes kiest Rabobank Utrecht naast de traditionele kanalen, zoals direct e-mail, ook voor Facebook en Twitter.

 

www.casanova-utrecht.nl

www.rabo.nl