RA*W lanceert RA*W University om gat tussen student en reclamewereld te verkleinen
12-05-2014 14:20:27 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4104 | Tags:

RA*W, het succesvolle platform voor jong, werkend reclametalent lanceert RA*W University om gemotiveerde studenten klaar te stomen voor de praktijk. RA*W University is van mening dat inspiratie- en kennissessies bij reclamebureaus de broodnodige verdieping bieden die studenten in de collegezaal niet krijgen. Daarmee is RA*W University dé plek waar ambitieuze studenten de reclamewereld leren kennen.

 

RA*W is hard gegroeid het afgelopen jaar. De gratis sessies die het platform organiseert zitten vanwege de grote interesse onder werkend reclametalent geregeld binnen enkele minuten vol. Er melden zich ook steeds vaker studenten aan. Om ook hen van de nodige inspiratie en kennis te kunnen voorzien is nu RA*W University opgezet.

 

Initiatiefneemster en student Rein Bojahr: “Als student is het erg lastig om erachter te komen wat je allemaal kunt doen binnen de reclamewereld. Ik mistte tijdens mijn studie een platform waar ik kennis kon vergaren over deze branche. Via RA*W University kunnen studenten nu op een informele en leuke manier kennis maken met de reclamewereld.”

 

Beginnen bij het begin

De eerste sessie van RA*W University vindt plaats op 27 mei. Ogilvy & Mather Amsterdam opent haar deuren voor een groep gemotiveerde studenten. Deze RA*W University sessie begint bij het begin; hoe komt een campagne precies tot stand en wie zijn daarbij betrokken? Die vragen worden beantwoord aan de hand van Ogilvy’s nieuwe campagne ‘Seastars’, voor het WNF. Sprekers zijn Strategy Consultant Heleen Hidskes, Account Manager Esther de Kok en niemand minder dan Creatief Directeur Darre van Dijk.

 

Aanmelden?

Vanaf maandag 12 mei kunnen studenten zich via de Facebookpagina van RA*W University aanmelden voor de eerste sessie bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Er is ruimte voor maximaal 40 studenten.

 

OVER RA*W

RA*W is een initiatief van Reinier Steures, Robert Volten, Bart van de Kooij en Lieske Stokkers. Het is opgericht speciaal voor jonge starters in de reclame om zich naast hun dagelijkse werkzaamheden verder te ontwikkelen door te leren van de reclame-industrie en elkaar. Inmiddels hebben de oprichters het stokje overgedragen aan Heleen Hidskes, Wendy van Luyck, Marieke Dekker, Rose Zandvliet, Matthijs Koele, Floris van de Weg en Ciaran Woods. De zeven bestuursleden zetten zich naast hun werk vrijwillig in voor de stichting. Zij gaan het gesprek aan met de RA*W community, bureaus, jonge oprichters van start-ups en mediapartijen op zoek naar inspiratie voor de maandelijkse sessies en meer. www.rawadvertisers.com

 

OVER RA*W UNIVERSITY
RA*W University is een initiatief van Rein Bojahr (Natwerk), Gerben van der Zwaard (Selmore), Lex Noteboom (Publicis), Liza Hopman (NoProtocol) en Cathalijn van Hellenberg Hubar (Ogilvy & Mather Amsterdam). Het is opgericht om het gat tussen studenten en de reclamewereld te verkleinen. Door middel van gratis inspiratiesessies bij verschillende reclamebureaus krijgen studenten meer inzicht in de reclamewereld.

www.rawadvertisers.com

www.facebook.com/rawuniversity

 

 

Banner