RECMA: Maxus voor het vierde rij op jaar het snelst groeiende mediabureau
09-08-2013 15:18:20 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4512 | Tags:

Maxus is, voor het vierde jaar op rij, bekroond tot 's werelds snelst groeiende mediabureau netwerk. Dat rapporteert Recma, het Parijse onderzoeksbureau dat de Mediabureau-industrie wereldwijd monitort.In 2012 groeide het bureau 30% met een wereldwijde activiteit van $ 8.785 m (2012) versus $ 6,767 m (2011). RECMA beschouwt Maxus nu als 12e grootste mediabureau in de wereld. In Nederland is Maxus nummer 15 op de markt (bron: RECMA).


Maxus is WPP's jongste media netwerk en werd in 2008 opgericht om vooruitstrevend in te spelen op de mogelijkheden van het digitale tijdperk. Maxus is inmiddels actief in 55 landen en biedt werk aan 2.000 mensen. Het is trots om een wereldwijd netwerk van lokale instanties te zijn met één vooruitstrevende media visie genaamd Relationship Media.

 

Sir Martin Sorrell, CEO, WPP zei: "In de context van de media investment management markt is Maxus anders - het is nieuwer, het is frisser. Het is het enige netwerk dat in het digitale tijdperk is opgericht en biedt een echt alternatief en duidelijke differentiatie voor haar klanten. Het is een waanzinnig succesvol onderdeel van GroupM, die op hun beurt een zeer succesvol onderdeel zijn van WPP. We zijn er erg trots op. "

 

Edward Knol, Managing Director Maxus Nederland, zei: "Het feit dat we onze visie als boutique agency zo succesvol kunnen uitdragen voor een vierde jaar op rij is een geweldige prestatie. De groei in het buitenland is een voorbode voor onze ontwikkeling in Nederland. Onze onderscheidende visie komt goed aan bij klanten en bij onze eigen mensen. Daarnaast zorgt de motor van het internationale netwerk ervoor dat we als relatief klein bureau grote investeringen kunnen doen in tools, R&D en mensen. “

 

Over Maxus

Maxus Global is onderdeel van GroupM, 's werelds grootste media investment management groep die dient als de moedermaatschappij voor alle WPP's mediabureaus, en die meer dan een derde van de media in de wereld iedere dag koopt. Als jongste telg van GroupM’s mediabureaus, is Maxus het enige mediabureau geboren in het digitale tijdperk en het snelst groeiende media netwerk voor de laatste vier jaar (bron = RECMA).

Maxus Global telt meer dan 2.000 mensen in 55 landen in 70 kantoren wereldwijd en werkt naast een aantal van de meest bekende adverteerders in de wereld voor veel lokale klanten. Het bureau werd uitgeroepen tot Campaign’s Global Media Network van het Jaar 2011, Ad Weeks’ Bureau van het Jaar 2011, en een van de Ad Age's 'Agencies to Watch' voor 2012.

 

www.maxusglobal.com

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie