Record: 12,4 miljoen mensen zien Nederland - Argentinië
11-07-2014 12:31:28 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4304 | Tags:

 

Nooit eerder trok een wedstrijd van Oranje zoveel kijkers: maar liefst 12,4 miljoen Oranjefans zagen de wedstrijd tegen Argentinië bij de NOS op Nederland 1. Bijna 10,9 miljoen mensen volgden de halve finale thuis (inclusief visite) en 1,5 miljoen mensen zagen de wedstrijd buitenshuis - horecagelegenheden, op pleinen, op het werk...

 

Met het totaal van 12,4 miljoen kijkers staat de halve finale Nederland - Argentinië op nummer 1 in de top 10 meest bekeken Oranje-wedstrijden (inclusief buitenshuis kijken).

 

 

De groepswedstrijden van Oranje tegen Chili en Australië hebben ook een plek in de top 10 bemachtigd. Op nummer 7 staat Nederland - Chili met 11,5 miljoen kijkers en op nummer 9 de wedstrijd tegen Australië met 11,3 miljoen kijkers.

 

 

Wedstrijd

Totaal aantal kijkers inclusief buitenshuis

1

Nederland - Argentinië ½ finale WK ‘14

12,4 miljoen

2

Uruguay - Nederland ½ finale WK ‘10

12,2 miljoen

3

Nederland - Spanje finale WK ‘10

12,2 miljoen

4

Nederland - Brazilië ½ finale WK ‘98

11,7 miljoen

5

Portugal - Nederland ½ finale EK ‘04

11,5 miljoen

6

Italië - Nederland ½ finale EK ‘00

11,5 miljoen

7

Nederland - Chili voorronde WK ‘14

11,5 miljoen

8

Nederland - Duitsland voorronde EK ‘12

11,4 miljoen

9

Australië - Nederland voorronde WK ‘14

11,3 miljoen

10

Portugal - Nederland voorronde EK ‘12

11,2 miljoen

*Totaalbereik (inclusief buitenshuis) Oranje-wedstrijden sinds het WK '98

 

Over Ster

Ster is al bijna een halve eeuw een professionele partner voor adverteerders, media- en reclamebureaus. Ster exploiteert reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep, levert kwaliteit voor de adverteerder en zendt reclame uit met respect voor het Nederlands publiek.

Over NPO KLO Publieksonderzoek

KLO Publieksonderzoek van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) verzamelt en analyseert onderzoeksgegevens over het media-aanbod, het mediagedrag en oordeel, wensen en behoeften van het Nederlands publiek. KLO Publieksonderzoek vertegenwoordigt de Publieke Omroep in alle landelijke mediabereiksonderzoeken en laat ook zelf aanvullend onderzoek uitvoeren zoals het MAP (Media Appreciatie Panel).

 

www.ster.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie