Relevance nieuwe contentstrategie-tak LECTRIC Groep
07-02-2014 14:06:42 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4759 | Tags:

Internetdienstverlener LECTRIC Groep breidt vanaf vandaag uit met een contentstrategie-tak. De nieuwe organisatie, genaamd Relevance, richt zich op de ontwikkeling en implementatie van contentstrategieën die bijdragen aan (online) doelstellingen. Relevance adviseert hoe organisaties het internet optimaal kunnen inzetten voor relevante communicatie met hun klanten en helpt bij de implementatie door inzet van het content first-principe.

 

Jan-Hein Schouten, Algemeen Directeur LECTRIC Groep: “Wij zien dat het voor veel bedrijven moeilijk is focus te houden op hun digitale landschap door de snel veranderende technologische ontwikkelingen. Een contentstrategie biedt onze klanten houvast om klantcentrisch te denken en content veel effectiever in te zetten, zodat deze relevant is en bijdraagt aan de (online) doelstellingen. Content first houdt in dat we de (digitale) middelen pas aan het einde van het proces invullen. Hierdoor sluiten ze nauwer aan op klantbehoeften. Een contentstrategie voegt op twee manieren waarde toe aan organisaties: het proces wordt efficiënter ingericht en het werkt conversieverhogend. Bovendien kun je je met een goede contentstrategie onderscheiden in het steeds vollere online speelveld. Bedrijven die alleen nog maar heel hard content produceren en zo werken aan hun SEO gaan de wedstrijd verliezen. Content in combinatie met relevantie is key.”

 

Samenwerking LECTRIC Groep

Relevance biedt in samenwerking met de negen specialistische internetbedrijven en 200 professionals van LECTRIC Groep ook de uitvoering van de contentstrategie aan. Zo heeft Relevance voor Rutgers WPF een contentstrategie ontwikkeld waarbij de dochterbedrijven Colours, Social Inc., LECTRIC Opleidingen en Provarix bijdragen aan de uitrol van deze strategie.
Schouten: “Het voordeel van LECTRIC Groep is dat we een breed pakket aan diensten van online marketing tot het produceren van digitale kanalen onder één dak hebben, zodat klanten geen tijd hoeven te verspillen aan het schakelen tussen bureaus.”

 

Effect online beter meetbaar maken

Met Relevance versterkt de positie van LECTRIC Groep als meest uitgebreide internetdienstverlener van Nederland. Naast het oprichten van Relevance zullen er dit jaar meer ontwikkelingen volgen die bijdragen aan de ambitie van LECTRIC Groep om door de kanalen heen het effect van online steeds beter meetbaar te maken. Relevance staat onder leiding van Marja Koster.

 

www.lectricgroep.nl

www.relevance.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie