Renault introduceert de elektrisch proefrijden via Facebook
20-11-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2949 | Tags:

 

Renault heeft deze zomer de eerste dealer ter wereld op Facebook geopend en introduceert hiermee de nieuwe manier van proefrijden in Nederland. De eerste ‘social dealer’ biedt een experience die gericht is op elektrisch rijden, waarbij de online- en offline wereld worden samengebracht.

 

Bij de dealer op Facebook kun je, zonder tussenkomst van een medewerker, een experience met de 100 procent elektrische Renault ZOE inplannen. Je kiest de dealer bij jou in de buurt, checkt de beschikbaarheid in de agenda van de dealer en maakt direct een afspraak om elektrisch rijden te ervaren.

 

Tijdens het maken van de afspraak, vind je in de Facebookapplicatie alle informatie over de Renault ZOE en elektrisch rijden. Deze online beleving wordt tijdens de experience offline doorgezet. Een ZOE Experience is meer dan een proefrit, het is een ervaring. Drie uur lang kun je de auto meenemen om alle aspecten van het elektrisch rijden te ervaren.

 

De nieuwe manier van proefrijden, die vanwege de lage drempel aansluit op de wensen van de hedendaagse klant, zorgt ervoor dat veel mensen hun vooroordelen over elektrisch rijden opzij hebben gezet. Inmiddels zijn er ruim 600 experiences met de Renault ZOE via Facebook gereserveerd.

 

 

www.renault.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie