Rich media adverteren op De Telegraaf Windows Phone app
18-09-2013 08:07:18 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6278 | Tags:
De Telegraaf Windows app: Home

Met de laatste update van haar Windows Phone app biedt De Telegraaf vanaf vandaag als één van de eerste Nederlandse uitgever rich media advertentiemogelijkheden op het Windows Phone platform. Met deze update heeft De Telegraaf een primeur op het gebied van Mobile Advertising.



Krijn Haasnoot, Productmanager Mobiel bij De Telegraaf over de lancering: “Mobile advertising heeft van alle vormen van adverteren aantoonbaar de grootste potentie binnen het umfeld van digitaal adverteren. We zien ons mobiele bereik de afgelopen jaren enorm groeien; waarbij de groei van mobiel gebruik zeker niet ten koste van het bereik op de reguliere website gaat. Het moment en de locatie van het gebruik is anders waardoor we nu gedurende de hele dag in nauw contact staan met onze gebruikers. Het is daarom ook vanzelfsprekend dat we op al onze mobiele apps en sites optimale mogelijkheden bieden voor de adverteerder om zijn doelgroep te bereiken, waarbij we hen zeer specifieke targetting mogelijkheden bieden"



Om de advertising mogelijk te maken wordt gebruik gemaakt van de diensten van MADS. Ashu Mathura, CEO MADS: “De Telegraaf is één van de eerste grote Nederlandse uitgevers die hun totale mobiele (smartphone en tablet) bereik hebben gedefragmenteerd als het gaat om advertentie delivery, advertentie specificaties en analytics. Adverteerders hoeven nu niet meer te kiezen uit Apple, Android of Windows Mobile, maar simpelweg uit desktop, tablet of smartphone.”



De applicatie is gemaakt door Orange Tribes, dat ook de bouw van de eerdere versies voor het Windows platform heeft gerealiseerd. “Vanuit Orange Tribes is de ambitie om de mogelijkheden van technologie altijd maximaal in te zetten voor onze klanten en zo meer waarde en onderscheidend vermogen te bieden, het toevoegen van een (nieuw)/eigen advertentie platform voor De Telegraaf nieuws app voor Windows Phone en Windows 8 is hier een goed voorbeeld van.” Aldus Maarten-Jan Vermeulen, Managing Partner Orange Tribes.



De applicatie is te downloaden via de Windows Market Place. Binnenkort volgt een update van de Windows 8 tablet app waarin ook advertentiemogelijkheden worden opgenomen.



Over De Telegraaf

De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van circa 2 miljoen Nederlanders. In het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine VROUW. Telegraaf.nl is met ruim 400 miljoen pageviews en 3,7 miljoen unieke bezoekers per maand één van de grootste nieuws sites van Nederland. De Telegraaf heeft een mobiele site en applicaties voor iPhone, iPad, Android, BlackBerry en Windows; gezamelijk worden hier ruim 200 miljoen pageviews per maand mee gegenereerd. De Telegraaf is onderdeel van TMG.

TMG is één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. TMG heeft een leidende positie op (mobiel) internet en in combinaties van mediumtypen (crossmedia). Ook in video (producties) heeft TMG in Nederland een belangrijke marktpositie. Het medialandschap is volop in beweging. TMG verandert waar mogelijk continu mee om zo merken en mensen te blijven verbinden. TMG is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

 

www.tmg.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie