Richard Branson maakt Amsterdam groen als aftrap van de Postcode Lottery Green Challenge
16-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5254 | Tags:

headvisual

 

Amsterdam is na vanochtend een stuk groener dankzij Richard Branson. Op het Westergasterrein in Amsterdam gaf hij het beroemde Iamsterdam logo een groene metamorfose. De actie vormde de aftrap van de finale van de Postcode Lottery Green Challenge, de internationale competitie voor startende groene ondernemers waar Branson dit jaar juryvoorzitter van is.

 

Gewapend met verfspuiten en kwasten verfde Richard Branson samen met de vijf finalisten van de Postcode Lottery Green Challenge de rode letters ‘Iam’ van het Amsterdamse logo groen met duurzame verf. De finalisten maken vanmiddag tijdens de finale kans op 500.000 euro om hun groene ondernemersplan te realiseren. Daarnaast gaat er 200.000 euro naar een of twee andere veelbelovende finalisten.

 

De Postcode Lottery Green Challenge wordt georganiseerd door de Postcode Loterij. Het doel van de wedstrijd is groene start-ups de kans te geven hun innovatieve, duurzame producten of diensten daadwerkelijk op de markt te brengen. Uit de 311 ondernemersplannen die vanuit de hele wereld zijn ingezonden zijn dit jaar vijf finalisten geselecteerd, waaronder twee Nederlanders. Wolbert Allaart uit Den Haag en Patrick Heuts uit Oosterbeek gaan vandaag de strijd aan met drie Amerikaanse vrouwen: Ginger Dosier, Alison Greenlee en Kavita Shukla. De jury onder leiding van Richard Branson bepaalt wie er met de hoofdprijs naar huis gaat.

 

De finale van de Postcode Lottery Green Challenge is live te volgen via www.greenchallenge.info. De winnaar wordt rond 13.00 uur bekendgemaakt. Het groene Iamsterdam logo is nog de hele dag te bezichtigen op het Westergasterrein, Klonneplein 6 (voor de Westerliefde).

 

Over de Postcode Lottery Green Challenge

Om bij te dragen aan een groenere wereld organiseert de Nationale Postcode Loterij sinds 2007 jaarlijks de Postcode Lottery Green Challenge. Het is wereldwijd de grootste jaarlijkse wedstrijd op het gebied van duurzame innovatie. De competitie richt zich op creatieve, innovatieve denkers. Groene producten of diensten die CO2-uitstoot verminderen en hoog scoren op design, gebruikersgemak en kwaliteit, maken kans om te winnen. Elke participant moet een gedetailleerd businessplan inleveren zodat een pre-jury van experts het kan beoordelen. Winnaars van voorgaande edities zijn inmiddels succesvol met hun innovatieve producten, mede dankzij de publiciteit en het netwerk rondom de Postcode Lottery Green Challenge

 

www.greenchallenge.info

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie