Richard Otto en Ais Leuhery lanceren Spreekbuis.nl
12-08-2014 14:31:12 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3745 | Tags:

 

Vrijwel direct na de zomerstop in televisieland zal dit najaar Spreekbuis.nl als het nieuwe online platform voor omroepproffesionals starten. De initiatiefnemers zijn Richard Otto (MobileMarketing.nl) en Ais Leuhery (Sky Radio Group) in samenwerking met Media Werkplaats Hilversum. Het platform wordt door diverse omroeporganisaties en facilitaire bedrijven ondersteund, waaronder Omroep Max, Angry Bytes en Compatible.

 

Spreek'Buis het voormalige vakblad voor omroepprofessionals werd in 2013 na bijna 70 jaar wegens bezuinigingen door de NPO opgeheven. Het had een wekelijkse oplage van 12.000 exemplaren. Mede-oprichter Ais Leuhery benadrukt dat het nieuwe Spreekbuis.nl platform onafhankelijk is van NPO en zich naast publieke omroepen ook gaat richten op commerciële omroepen, facilitaire bedrijven en innovatieve broadcasting startups.

 

"We gaan berichten over nieuwe digitale ontwikkelingen zoals VOD, 2nd Screen, Oculus Rift en HbbTV, maar zullen ook regelmatig het rijke omroepverleden durven op te rakelen. Uiteindelijk ligt onze focus op het verbinden van omroeporganisaties en media specialisten.", aldus Leuhery.

 

Volgens Ais Leuhery is in een tijd van bezuinigingen en fusies ruimte voor een platform waar voormalige en huidige omroepprofessionals, maar ook aanstormende mediastudenten met elkaar kunnen communiceren.

 

www.spreekbuis.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie