Rinske Willemsen nieuw algemeen directeur Clipit
05-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6175 | Tags:

Per 2 december verwelkomt Clipit Rinske Willemsen als nieuw algemeen directeur. Ze neemt daarmee het stokje over van oud mede-eigenaar Marco van Veen. Rinske heeft een achtergrond in marketing management, binnen de wereld van print en online media en de afgelopen jaren in de hospitality branche. Dat maakt haar een interessante toevoeging aan het online en social media monitoring team van Clipit.

 

Achtergrond Rinske

Rinske startte haar carrière bij Wegener eMedia als projectmanager, werd bladmanager van golf magazines en groeide binnen enkele jaren door naar manager van de afdeling nationale verkoop advertenties. Op 26-jarige leeftijd vroeg Brabants Dagblad-directeur Henk van der Zee haar om hoofd oplage en later ook projectleider tabloid te worden voor het Brabants Dagblad.

 

Vier jaar later, na acht jaar bij uitgeefconcern Wegener Nieuwsmedia werkzaam te zijn geweest, zei Rinske de wereld van kranten vaarwel en maakte de stap naar Bilderberg waar ze marketing manager werd voor de 19 hotels. Ze keert nu terug naar haar roots in media, maar dan in de vorm van online en social media, bij monitoring tool Clipit.

 

Toekomstplannen Clipit

In haar nieuwe functie als algemeen directeur van Clipit zal Rinske zich gaan richten op het vergroten van het klantportfolio, het vormen van een meer marketing gedreven organisatie en uitbreiding van het Clipit product met diverse nieuwe mogelijkheden in de toekomst.

 

Vertrek Marco van Veen

Oud directeur Marco van Veen besloot eerder deze maand, 12 jaar na lancering, Clipit te verlaten. De overige aandeelhouders Paul Aelen, Sjaak Janssen en Eric van Veen zullen actief blijven in Clipit en Rinske vanaf 2 december ondersteunen in haar taak van algemeen directeur.

 

Over Clipit

Clipit brengt in kaart wat er over organisaties, campagnes en producten wordt geschreven binnen online en social media. Daarvoor wordt het complete Nederlandstalige internetlandschap gescand. De tool geeft eenvoudig inzicht in volumes, trends, sentiment en PR-waarde met grafieken en statistieken. Op die manier heeft elk bedrijf snel inzicht in de online reputatie van zijn merk. Dankzij 12 jaar ervaring in monitoring en een professionele redactie waarborgt Clipit de kwaliteit van de data.

 

www.clipit.nl  

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie