Rob Kolkman benoemd tot CEO Reed Business Media
20-11-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 10217 | Tags:

Rob Kolkman start per januari 2014 als CEO van Reed Business Media en zal Peter de Mönnink opvolgen in deze rol, De Mönnink wordt per 1 januari CEO van Sanoma in Nederland.

 

Kolkman (41) is al geruime tijd werkzaam binnen Reed Elsevier en momenteel Managing Director van Elsevier Health Sciences in Sydney, Australië.

 

In 2003 startte Kolkman bij Reed Elsevier als Directeur van Elsevier Baard, tegenwoordig bekend als Reed Business Opleidingen. Hierna heeft hij binnen Reed Elsevier meerdere toonaangevende functies bekleed, zo was hij Uitgeefdirecteur Financieel & Fiscaal en Associate Director voor Reed Business in Amsterdam. Sinds 2008 vervult hij de rol als Managing Director van Elsevier Health Sciences voor zowel Australië als Nieuw-Zeeland. Kolkman heeft inmiddels ruime ervaring op senior management niveau binnen de media-, uitgevers- en beroepsonderwijs sector.

 

Mark Kelsey, CEO RBI Global over de benoeming van Rob Kolkman: "Rob has led Elsevier Australia’s transition to become a future-focused content provider and he has successfully re-positioned that business. I  am certain Rob’s commitment and experience will enable him to contribute to the future success of the business in The Netherlands."

 

Na een loopbaan van inmiddels tien jaar bij Reed Elsevier zegt Rob Kolkman over zijn benoeming: “Reed Business Media heeft een marktleidende positie in vele uitgeefsectoren in Nederland, met sterke merken, een succesvolle multimediale positionering en een team van betrokken en getalenteerde medewerkers. Ik kijk er zeer naar uit om na zes jaar in Australië terug te keren naar Nederland om samen met mijn collega's vorm te geven aan de verdere groei en het succes van Reed Business Media.”

 

Over Reed Business Media

Reed Business Media is onderdeel van één van 's werelds grootste mediaconcerns, Reed Elsevier, en geeft merken uit als Elsevier, Misset Horeca, Boerderij en Zorgvisie. Met meer dan 50 topmerken heeft Reed Business Media een marktleidende positie in tal van B2B en B2C sectoren.

 

Met passie voor het vak, creëert Reed Business Media 'levende' merken die waarde toevoegen aan mensen en hun business. De merken zijn multichannel, maken geen onderscheid tussen print, online en digitaal en bieden het juiste kanaal, de juiste boodschap en de juiste oplossing voor elke doelgroep.

 

www.reedbusinessmedia.nl

 

 

  Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie