RTL breidt Digital Trading Desk uit met mobiele in-app advertenties
19-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3817 | Tags:

Per vandaag breidt RTL Nederland haar Digital Trading Desk uit met mobiele in-app advertenties. De posities worden uitgeleverd op de mobiele merken RTL Nieuws en Buienradar. Met respectievelijk 4,8 en 1,4 miljoen downloads applicaties leveren deze apps een groot dagelijks uniek bereik. Google Ad Exchange faciliteert de techniek.

 

Elwin Gastelaars, Manager Digital Trading: "We zien dat door toenemend gebruik van tablets en smartphones de vraag naar cross-device media-inkoop stijgt. Het beschikbaar maken van onze top apps via de veiling biedt adverteerders alle voordelen om kostenefficiënt in te kopen op mobiele devices."

 

Bij media-inkoop via de Digital Trading Desk koopt de adverteerder direct posities in via een geautomatiseerd systeem. Het Digital Trading team zorgt voor de optimalisatie van de campagne en er wordt afgerekend op basis van behaalde resultaten. De advertentieruimte wordt toegekend aan de hoogste bieder.

 

www.rtl.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie