RTL: Kijkers testen gevoel voor hitpotentie met The Hit app
24-02-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4137 | Tags:

 

In het nieuwe RTL 5-muziekprogramma The Hit, dat op 24 februari van start gaat en wordt gepresenteerd door Dennis Weening, krijgen songwriters de unieke kans om hun zelfgeschreven nummer te pitchen aan binnen- en buitenlandse topartiesten. Een week vooraf zijn de liedjes al beschikbaar voor heel muziekliefhebbend Nederland via de speciale The Hit app. Vanaf dat moment kan iedereen zijn gevoel voor hitpotentie meten met de professionals. Claimen de fans dezelfde nummers als de topartiesten, dan ligt een nieuwe auto misschien wel in het verschiet. Bovendien biedt de app biografieën van de songwriters, foto’s en songteksten. Door in te loggen via Facebook kunnen gebruikers zien welke nummers volgens hun vrienden de meeste hitpotentie hebben. De app is beschikbaar voor  iOS en Android.

 

•In totaal doen er 16 binnen- en buitenlandse topartiesten mee aan The Hit: Rob de Nijs, Charly Luske feat. Brownie Dutch, Sandra van Nieuwland, DJ Chuckie, Rowwen Hèze, Xander de Buisonjé, Stevie Ann, George Baker, Desray, Waylon, Sabrina Starke, Niels Geusebroek, Lisa Lois, Will & the People, Ben Saunders en Sidney Samson met Eva Simons

•Aan 'The Hit' nemen 48 songwriters deel

•In elke aflevering zijn zes songwriters actief in hun eigen pitching room

•Tijdens de zogeheten room races kiest elke artiest twee nummers uit

•Na de room races geven Radio 538 DJ’s Frank Dane en Tim Klijn onafhankelijk een kritische kijk op de hitpotentie van alle nummers.

•In elke aflevering is een grote finale te zien waarin duidelijk wordt voor welk liedje de artiesten hebben gekozen. De nummers zijn direct te downloaden.

•‘The Hit’ komt oorspronkelijk uit Ierland en leverde voor enkele Ierse artiesten hun grootste hit op uit hun carrière.

•De presentatie van ‘The Hit’ is in handen van Dennis Weening.

•‘The Hit’ wordt geproduceerd door BlazHoffski.

 

Uitzending: Vanaf 24 februari wekelijks tussen 20.30 uur en 22.00 uur.

 

www.rtl.nl/thehit 

www.rtl.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam