Ruim 60 teams doen mee aan de Volkskrant Creative Press Challenge
06-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4231 | Tags:

Ruim 60 teams hebben zich de afgelopen weken aangemeld voor de Creative Press Challenge van de Volkskrant. Een greep uit de bureaus die meedoen: BSUR, Doom & Dickson, KesselsKramer, LEMZ, Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Publicis, Selmore en Tribal DDB. Daarnaast zijn er tien wildcards weggegeven.

 

Kick-off

Gisteren vond de officiële kick-off plaats van de Volkskrant Creative Press Challenge. Philippe Remarque (hoofdredacteur de Volkskrant) en Leon Willems (CEO Free Press Unlimited) hebben de deelnemers daar hun briefing gegeven. De kick-off vond plaats bij de Art Directors Club Nederland. De deelnemers kunnen tot en met 25 oktober hun werk inzenden als schets, gemaakt met een zwarte marker op een witte achtergrond. Hiervoor is gekozen omdat het idee, het concept, centraal staat in deze competitie. 

 

Jurering en bekendmaking winnaar

De jury zal de inzendingen op 4 november beoordelen op basis van de kracht van het idee. De jury bestaat uit Leon Willems (CEO Free Press Unlimited), Chris Buur (chef ‘V’ de Volkskrant), André Matarazzo (Executive Creative Director Sid Lee), Alvaro Sotomayor (Creative Director W+K Amsterdam) en David Snellenberg (Owner Dawn). De winnaar van de Creative Press Challenge wordt op 7 november bekendgemaakt op het Cannes Lions Amsterdam event tijdens de 24 uur van de Reclame in de Beurs van Berlage.

 

www.creativepresschallenge.nl

www.vk.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie