Salesforce.com introduceert Salesforce1 Community Cloud
28-08-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3616 | Tags:

Salesforce.com introduceert vandaag een nieuwe Cloud: de Salesforce1 Community Cloud. Voor de eerste keer kunnen bedrijven nu zelf communities opzetten voor klanten, partners en werknemers, die niet alleen net zo persoonlijk en mobiel zijn als LinkedIn of Facebook, maar tegelijkertijd ook goed zijn aangesloten op hun eigen bedrijfsprocessen.

 

Het Salesforce.com ecosysteem heeft enthousiast gereageerd op de Community Cloud. Zo start Deloitte Digital, met 4000 consultants gericht op digitale oplossingen, een nieuwe praktijk om klanten te helpen bloeiende digitale gemeenschappen op te zetten. Belangrijke internationale spelers als British Sky Broadcasting, Cornell University, GE Capital, Honeywell, Key Bank, Pearson, Pono Music, de staat Colorado en Tata Communications gebruiken Community Cloud om met een geheel nieuwe manier de klantrelaties te onderhouden.

 

"Meer dan 2000 actieve communities zijn live gegaan sinds we - iets meer dan een jaar geleden  -voor het eerst communities-functionaliteit aanboden", zegt Nasi Jazayeri, executive vice-president van Salesforce1 Community Cloud. “Op basis van het succes dat we bij klanten hebben gezien, het enorme marktpotentieel en de steun van ons ecosysteem, besloot salesforce.com nu voluit op deze ontwikkelingen in te zetten met de introductie van een eigen Community Cloud."

 

Salesforce1 Community Cloud verlegt de grenzen voor Customer Engagement

Elke dag maken miljoenen nieuwe producten, toepassingen en apparaten verbinding met het internet. En achter elk product, elke app en elk apparaat staat een klant. Op dit ‘Internet of Customers’ is de betrokkenheid van klanten belangrijker dan ooit tevoren.  Bedrijven voelen nu de  dwingende noodzaak om hun bedrijf te transformeren en zijn op zoek naar de volgende generatie oplossingen om het ‘engagement-gap’ te dichten. IDC verwacht dat de markt voor online samenwerkings-tools, zoals communities, groeit naar $ 3,5 miljard in 2018.

 

Het verbinden van klanten, partners en werknemers op een geheel nieuwe manier

Door het combineren van de kracht van de Community Cloud met de zakelijke gegevens en processen van 's werelds meestgebruikte  CRM-platform, kunnen bedrijven nu snel vertrouwde en veilige gemeenschappen bouwen die:

 

Gepersonaliseerd zijn-Bedrijven kunnen communities bouwen die volledig gepersonaliseerd zijn en afgestemd zijn op de unieke behoeften van elk lid. Leden van de gemeenschap kunnen onderwerpen en mensen volgen en up-to-date blijven over de onderwerpen die voor hen het belangrijkst zijn.

 

Verbonden zijn- Gebouwd op het Salesforce1 Platform, wordt de nieuwe Community Cloud direct verbonden met Salesforce CRM en andere essentiële bedrijfsprocessen. Nu kunnen resellers leads actualiseren, medewerkers cases escaleren en klanten producten beoordelen, allemaal vanuit de community.

 

Mobiel zijn -Met Community Cloud, kunnen bedrijven communities creëren met een apparaat-responsive design om ervoor te zorgen dat elk lid dezelfde geweldige ervaring heeft, ongeacht of hij nu op een tablet, smartphone of laptop actief is.

 

Snel te maken zijn-Bedrijven kunnen nu sneller dan ooit gemeenschappen creëren, met behulp van bewezen community sjablonen met een modern design. Met community designer kunnen niet-technische community managers  makkelijk aanpassingen doorvoeren en blijven voldoen aan de corporate branding.

 

Meer informatie over de Salesforce1 Community Cloud:

 

www.salesforce.com/communities/overview

 

Over salesforce.com

Salesforce.com (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met salesforce.com. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen.

 

Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners, via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar.

 

In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met salesforce.com, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom.

 

www.salesforce.com/nl 

 

 

 

  23 september: Elfde Nederlands MediaNetwerk Event

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie