Sanoma en Adrime Weborama: Desktop homepage take over nu ook op tablet
19-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5250 | Tags:

 

 

Sanoma en Adrime Weborama lanceren als eerste in Nederland een homepage take over in HTML5 die zowel op desktop als via de browser op tablet werkt.



Met deze nieuwe ontwikkeling kunnen adverteerders profiteren van een groter bereik en lagere productiekosten, omdat slechts één uiting nodig is voor beide schermen. De ABN Amro-creatie is vandaag via de browser op desktop én tablet op NU.nl te zien. De campagne is in samenwerking met mediabureau Universal Media en creatief bureau Red Urban opgezet.



Het internet wordt steeds vaker via verschillende apparaten gebruikt. Uit onderzoek van Smartinsight.com blijkt dat het internetgebruik wereldwijd via een mobiel apparaat in één jaar gestegen is van 11% naar 21%. “Het tabletbereik is enorm groot, maar werd eerder nog niet goed benut, omdat de techniek het niet toeliet. Recentelijk hebben we de floorad en de billboard al voor tablet beschikbaar gemaakt, maar we zijn vooral erg trots om als eerste in Nederland de home page take over ook voor tablet aan te kunnen bieden”, aldus Nomkwazi Hooplot, CEO bij Adrime Weborama.



Minder creaties, meer impact

De verwachtingen voor de homepage take over zien er goed uit. “De resultaten van de floorad en de billboard scoren gemiddeld al dertig procent hoger dan ‘desktop only’ uitingen. Dit komt mede door de unieke eigenschappen, zoals swipen en een gyroscoop, die tablets hebben. Het voordeel voor adverteerders zit hem ook in de lagere productiekosten. “Adverteerders willen terecht graag overal goed zichtbaar zijn. Daarom hebben we een homepage take over ook op tablet beschikbaar gemaakt. Wij streven ernaar om op elk medium een optimale beleving aan te kunnen bieden”, aldus Norman van Ameyden, accountmanager Mobile Sanoma.

 

Over Adrime Weborama

Adrime Weborama is een internationaal bureau dat op innovatieve wijze online reclamecampagnes technisch realiseert, optimaliseert en inzichtelijk maakt. Adrime Weborama is onderdeel van Weborama, een internetpionier die sinds 1998 interactieve reclame ontwikkelt en ondersteunt voor adverteerders, bureaus en media-exploitanten. Het van oorsprong Nederlandse bureau ontwikkelt en levert technologische producten en diensten op het gebied van online reclame. Hiermee kunnen mediabureaus, reclamebureaus, adverteerders en media-exploitanten hun campagnes gemakkelijk en efficiënt creëren, beheren en monitoren. Adrime Weborama is marktleider in Nederland en top drie speler in Europa.



Over Sanoma

Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland.  Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps.

Ons portfolio bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Grazia, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen.

 

www.adrime.nl

www.sanoma.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie