Sanoma: Het nieuwe responsive WTF.nl verbaast op elk scherm
10-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3327 | Tags:

 

WTF.nl, de eerste digitale tabloid van Nederland, lanceert een nieuwe responsive website. Ruim 60 procent van de bezoeken komt vanaf een mobiel device, reden om met een responsive site de gebruiker een optimale ervaring te bieden op elk scherm.

 

April 2012 zag WTF.nl het licht met een awardwinning-design en apps voor Android en iOS. NU ruim anderhalf jaar verder biedt WTF.nl aan ruim 1,8 miljoen unieke jonge bezoekers (man en vrouw tussen 20 en 35 jaar) verbazend en snackable nieuws. De apps hebben meer dan 210.000 gebruikers die elke maand samen ruim 20 miljoen pageviews doen. Het is geen verrassend nieuws dat digitale natives hun snack-nieuws veelal lezen op hun kleine devices. De apps sloten al mooi op deze behoefte aan, en de website zelf biedt nu ook voor elk scherm een optimale weergave.

 

Responsive – voor elk beeldscherm
Het responsive WTF.nl biedt uniek gebruiksgemak op elk scherm en elk device. Of de bezoeker nu via zijn laptop, tablet of via zijn mobiel verbaasd wil worden door de content op WTF.nl, de site past zich automatisch aan het scherm aan.

 

Het lanceren van een nieuwe site was ook meteen een gelegenheid om nog meer functionaliteiten toe te voegen: o.a. het nog makkelijker delen via social media, meer focus op beeld met fullscreen slide shows en interactieve elementen in artikelen om de bezoeker nog meer onderdeel te maken van het WTF.nl-gevoel. Denk hierbij aan polls, quizzen en Hot or Not’s.

 

Geoptimaliseerde campagnes
Ook voor adverteerders biedt een responsive site voordelen; campagnes worden geoptimaliseerd per scherm om de hoogste impact te realiseren, zowel bij (rich)media uitingen als bij branded content. De branded content-mogelijkheden zijn met de komst van native advertising op WTF.nl flink uitgebreid en nu ook op elk scherm geoptimaliseerd voor de beste ervaring. Native advertising biedt adverteerders de mogelijkheid om in de stijl van WTF.nl een bericht te plaatsen tussen de redactionele content van WTF.nl met als gevolg een hoge CTR, als ook de mogelijkheid om de doelgroep direct aan te spreken met hoge interactie rates. Adverteerders als Rockstar, KPN en Warner hebben hier in de huidige site als succes in mogen boeken.

 

www.wtf.nl

www.sanoma.nl  

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie