[Onderzoek] Nederlander zoekt hulp bij duurzaam wonen
01-10-2013 12:28:32 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4607 | Tags:

 

 

Nederlanders willen graag duurzaam wonen. De interesse is groot (90%) en maar liefst 97% ziet het belang om zo bij te dragen aan een betere wereld. Maar het besparen van geld is de grootste drijfveer. Dat blijkt uit een onderzoek onder 900 mensen van Langlevejehuis.nl, een nieuwe site die mensen heel praktisch en nuchter helpt bij het toepassen van duurzaam wonen.

 

Bijna driekwart doet iets aan duurzaam wonen. Door te isoleren, ramen te voorzien van dubbelglas en zonnepanelen of een hr-ketel aan te schaffen. Tegelijkertijd geeft meer dan de helft aan er nog te weinig van te weten om er echt mee aan de slag te gaan. Zo weet meer dan driekwart niet welk energielabel zijn of haar huis heeft, terwijl de meesten (meer dan 82%) wel weten dat een energielabel in de toekomst verplicht wordt.

 

Nuttig en luchtig
De honger naar nuttige en niet al te ingewikkelde tips over duurzaam wonen is groot. Men wil graag zakelijke informatie zonder geitenwollensokkengehalte en creatieve trucs om met zo min mogelijk middelen een zo groot mogelijk resultaat behalen. Zoals goed toepasbare en betaalbare adviezen, handige rekenmodellen, ervaringsverhalen en vooral luchtigheid en relativeringsvermogen. Die mist men op de huidige websites over duurzaam wonen.

 

Leuk en behapbaar
Daarom is er nu Langlevejehuis.nl, een splinternieuwe site die op 1 oktober tijdens de Woonbeurs in de RAI in Amsterdam wordt gelanceerd. Daar kun je ook het Lang Leve Je Huis fysiek bezoeken. De site is een initiatief van Sanoma om duurzaam wonen leuk en behapbaar te maken. Langlevejehuis.nl helpt consumenten ermee aan de slag te gaan, afgestemd op hun persoonlijke situatie, kennis en ambitie, en op een leuke en laagdrempelige manier. Zonder betweterigheid, in kleine of grote stappen en voor iedereen, of je nou huurt of koopt.

 

Slimme test
Bezoekers kunnen op www.langlevejehuis.nl een test doen, die ze helpt om energiezuinig wonen zo slim mogelijk in de praktijk te brengen. Een halfjaar lang volgen ze een stappenplan boordevol weetjes, tips, actiepunten en oplossingen passend bij hun persoonlijke (woon)situatie. De test en het stappenplan zijn ontwikkeld in samenwerking met Milieu Centraal. Partners van Lang Leve Je Huis zijn Nuon, Liander, Solarlux, VELUX en Sense for Life Kozijnen.

 

Bekijk de infographic: Hoe duurzaam wonen wij?

 

www.langlevejehuis.nl

www.sanoma.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie