Sanoma organiseert Startup Challenge: The Future of Learning
26-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3730 | Tags:

Sanoma nodigt educatieve startups uit om deel te nemen aan de Sanoma Startup Challenge, om zo de educatie sector een positieve impuls te geven. De challenge staat open voor Europese startups die actief zijn in het primair en secundair onderwijs.

 

Sanoma wil hiermee Europa’s meest veelbelovende startups op het gebied van onderwijs voor kinderen ontdekken en mogelijkheden vinden om hun potentieel samen met Sanoma uit te breiden.

 

Finale in Amsterdam
Na een uitgebreide selectieprocedure zullen minimaal vijf finalisten worden uitgenodigd voor een workshop op 23 april 2014 in Amsterdam om hun bedrijfsconcept te komen presenteren waarna ze uitgebreide feedback van Sanoma krijgen en kunnen netwerken met de bestuurders van Sanoma, Sanoma Learning industrie experts en het SanomaVentures investeringsteam. Daarnaast worden deze finalisten uitgenodigd voor The Next Web Conference in Amsterdam op 24 en 25 april, waar ze mogen pitchen voor het publiek en een vakjury. Op basis van deze pitches wordt door de jury een winnaar gekozen.

 

Naast de uitgebreide feedback van de SanomaLearning en SanomaVentures experts en de mogelijkheid om zichzelf te presenteren op The Next Web Conference, ontvangt de uiteindelijke winnaar van de Sanoma Startup Challenge 25.000,- euro aan prijzengeld. 

 

Inzendcriteria
Startups die aan de volgende criteria voldoen mogen inzenden voor de Sanoma Startup Challenge 2014:

- Bedrijven, gevestigd in Europa, in de markt voor ‘K-12’ onderwijs (tot en met 18 jaar, pre-hbo of pre-universitair niveau)

- B2B of B2C internet-gerelateerde software services voor scholen, docenten, ouders of kinderen / leerlingen.

- Bedrijven met een live product en een groeiend aantal gebruikers, maar met een omzet van minder dan 2 miljoen euro en niet ouder dan 5 jaar.

- Diensten gericht op het verbeteren van het onderwijs in de brede zin van het woord, waaronder (maar niet beperkt tot):

- Adaptieve educatie software met personalisatie elementen of spelelementen.

- Nieuwe onderwijs materialen, educatieve apps, video’s, games.

- Digitale educatieve omgevingen, onderwijsmanagement systemen.

- Begeleiding, thuis educatie, kleuteronderwijs.

- Analyse, productietools, zoek- & vergelijkingsdiensten.

 

De inschrijving is nu geopend en sluit op 1 maart om 23:59 CET. Aanmelding en voorwaarden zijn terug te vinden op sanomaventures.com/startupchallenge

 

Sanoma.com
Get the world. Sanoma helps people access and understand the world. Sanoma is a front runner in consumer media and learning in Europe. We employ around 10,000 professionals in more than 10 countries. In 2012, the Group’s net sales totalled EUR 2.4 billion. Sanoma’s share is listed on the NASDAQ OMX Helsinki.

 

Sanoma Learning
Sanoma Learning is a leading European provider of learning solutions in print and digital format. Our solutions bring better learning outcomes to pupils and support teachers in their daily work. Sanoma Learning is part of Sanoma. Sanoma is a front runner in consumer media and learning in Europe.

 

SanomaVentures
SanomaVentures is the venturing arm of European media & learning group Sanoma Corporation, launched in 2012. Its aim is to support start-ups by offering capital, media exposure, expertise, network, and strategic and financial support. SanomaVentures focuses on early-stage strategic investments in innovative companies within the following six segments: consumer web, mobile & tablet apps, video & TV, online advertising, e-commerce and e-learning. SanomaVentures has offices in Amsterdam and Helsinki and has invested in Vault79.com, Scoupy.nl, Peerby.com, TrulyYours.nl, VirtuaGym.com, Brandkids.com, Nosto.com, Fosbury.co, WappZapp.com, LetterSchool.com, MijnAutocoach.nl, ippies.nl, FashionQlub.com and Springest.com.

 

www.sanomaventures.com

www.sanoma.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie