Sanoma sluit programmatic aan voor mobiel
31-03-2014 10:24:10 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3560 | Tags:

Sanoma maakt ADAPT op mobiel nu ook beschikbaar voor inkoop via third party demand (RTB). De standaard mobiele IAB-formaten kunnen vanaf heden ook programmatic worden ingekocht. Deze formaten waren al beschikbaar voor directe inkoop en zijn dat nu ook voor de inkoop via third party demand (indirect).

 

Via mobiel kunnen onze Demand Side Partners nog eenvoudiger hun doelgroep op meerdere devices en verschillende gebruiksmomenten bereiken. Tevens zullen de inkoopmogelijkheden de komende periode verder worden uitgebreid door meerdere ADAPT-producten beschikbaar te maken voor de inkoop van mobiele formaten.

 

Martijn Eindhoven, manager yield & advertising: “We zien dat de algehele online markt meer richting programmatic verschuift. Daarnaast komt er een duidelijke vraag vanuit de markt voor ‘mobiel adverteren’. We willen onze partners het mobiel adverteren op verschillende manieren aanbieden, vandaar deze volgende stap. Voor de aansluiting van programmatic voor mobiel maken we net als voor desktop, gebruik van de technologie van Improve Digital. Op korte termijn zullen we mobiele formaten toevoegen aan de programmatic proposities; ADAPT.channels en ADAPT.sites."

 

Nog meer transparantie

Een andere belangrijke uitbreiding op desktop, die gelijktijdig wordt genomen, is de uitbreiding van het aantal transparant in te kopen titels via ADAPT. De titels NUzakelijk, NUtech, Autotrader, VTWonen.nl, Belegger.nl, WTF.nl, Zie.nl en 3rd-partytitels Scholieren.com, KPNVandaag.nl en Motorforum.nl. Deze zijn per direct beschikbaar om transparant in te zetten binnen een directe of third-aparty-demand-campagne. Met een aanbod van 25 sites is nu een groot gedeelte van het Sanoma-netwerk transparant via programmatic trading beschikbaar en daarmee is het eenvoudiger campagnes op resultaat bij te sturen.

 

Over ADAPT

ADAPT is het programmatic trading platform voor het inkopen van advertenties op het kwaliteitsnetwerk van Sanoma, bekend van onder meer NU.nl, Startpagina.nl, Viva.nl, Kieskeurig.nl, Autoweek.nl, SBS, KPN Vandaag en Scholieren.com. Het programmatic trading platform van Sanoma is in Nederland en zelfs op Europees niveau uitzonderlijk. Door de verschillende productvormen is er voor elke adverteerder een geschikte manier van programmatic trading. Ook zonder de benodigde techniek is het mogelijk via ADAPT in te kopen.

 

Voor meer informatie, kijk op sanoma.nl voor de tarieven en productsheets van ADAPT.

 

www.sanoma.nl