Sanoma: TruckstarWerk brengt ondernemers en chauffeurs bij elkaar
10-04-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6023 | Tags:

TruckstarWerk, de online vacaturebank waarbij werkgevers en werkzoekenden in het wegtransport elkaar moeten vinden, kent een succesvolle start en blijkt duidelijk aan een behoefte te voldoen. Met 7.000 unieke bezoekers en gemiddeld 150 nieuwe vacatures per maand draait TruckstarWerk volop. Gemiddeld ontvangen werkgevers 7 tot 10 sollicitaties op hun geplaatste vacature bij TruckstarWerk, wat boven marktconform (3 sollicitaties) ligt.

 

TruckstarWerk is een initiatief van Truckstar Magazine. Behalve op chauffeursbanen richt TruckstarWerk zich ook op aanverwante logistieke functies zoals planners en warehouse-medewerkers. Truckstar is een begrip onder chauffeurs. Het magazine heeft een naamsbekendheid van nagenoeg honderd procent binnen de doelgroep. Ook onder bedrijfsbeslissers in het wegtransport heeft Truckstar een hoog bereik. TruckstarWerk brengt beide partijen bij elkaar. Vrachtwagenchauffeurs en ander logistiek personeel hebben de mogelijkheid om hun cv te uploaden. Werkgevers kunnen hun vacatures plaatsen. TruckstarWerk zorgt voor een passende match.

 

Waarom TruckstarWerk?

TruckstarWerk is gestart in een economisch moeilijke periode, waardoor het aantal vacatures in het wegtransport relatief laag ligt. Dat kan echter snel veranderen. De eerste signalen van een aantrekkende economie zijn er. Het transport merkt een aantrekkende economie als één van de eerste sectoren door middel van een stijgend aantal vervoersbewegingen.

 

Vergrijzing chauffeursbestand

Nederlandse chauffeurs kenmerken zich door een hoog scholingsniveau en vakmanschap, maar het chauffeursbestand in Nederland vergrijst. De komende jaren zal er een aanzienlijke uitstroom van chauffeurs zijn, terwijl er de afgelopen jaren weinig nieuwe chauffeurs zijn opgeleid. Er zijn bovendien ontwikkelingen in de transportsector, waardoor de vraag aan chauffeurs toe zal nemen, zoals de beperking van het aantal rij-uren van een chauffeur. De komende jaren ontstaat een behoefte aan meer dan 50.000 nieuwe chauffeurs en minstens zoveel overige banen in de logistiek. Op al die ontwikkelingen speelt Truckstar in met TruckstarWerk.

 

TruckstarWerk is een samenwerking aangegaan met het Mobiliteitscentrum Transport en Randstad Transport, de grootste werkgever in het wegtransport. Diverse transportbedrijven, waaronder Müller Fresh Food Logistics en  Heisterkamp Transportations Solutions, hebben zich inmiddels aangesloten bij TruckstarWerk.  

 

Over Truckstar

Truckstar Magazine is opgericht in 1980 en sindsdien uitgegroeid tot een instituut in de transportwereld. Het tijdschrift wordt gezien als een behartiger van chauffeursbelangen. Het Truckstar Festival in Assen is het grootste transportevenement in Europa, met meer dan 2.000 vrachtwagens en 60.000 bezoekers. Naast een uitgebreide webshop en twee fysieke winkels biedt Truckstar ook verzekeringen aan. TruckstarWerk is de meest recente uitbreiding van het merk.

 

Over Sanoma

Sanoma is het mediabedrijf met het meest toonaangevende portfolio in Nederland en is in 2013 uitgeroepen tot de beste exploitant voor geïntegreerde, multi-media communicatiemogelijkheden.

 

Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps. Ons portfolio bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Grazia, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net 5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

 

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een aantal Europese landen.

 

www.truckstarwerk.nl

www.sanoma.nl