SanomaVentures investeert in opleidingsvergelijker Springest
10-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4777 | Tags:

SanomaVentures investeert in Springest. De site helpt consumenten, werknemers en HR professionals zich te ontwikkelen door te zoeken en vergelijken in een uitgebreid aanbod van trainingen, cursussen en opleidingen. Er zijn ruim 25.000 reviews te lezen om inzicht te krijgen in de waarde van de verschillende opleidingen.

 

Springest, opgericht in 2008 als Eduhub.nl door Ruben Timmerman, ontving in 2011 investeringsgeld van onder andere Marque Joosten (funda.nl), Patrick Kerssenmakers (fonq.nl), Floris Rost van Tonningen (hyves.nl) en de Rabobank. De afgelopen 2 jaar is Springest uitgegroeid tot de grootste vergelijker op het gebied van leren en ontwikkelen in Nederland. Organisaties als AEGON, Alliander, Getronics en Vattenfall gebruiken Springest Go: een eigen opleidingsportaal om specifieke opleidingsmogelijkheden voor medewerkers in kaart te brengen en inschrijvingen te verwerken. Sinds 2012 is Springest ook actief in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

 

The Amazon of Learning

Springest wil uitgroeien tot de ‘Amazon van het leren’. Ruben Timmerman: “Met de internationale ambitie, de media en ervaring van Sanoma hebben we een goede partner die ons verder kan helpen in het verwezenlijken van onze plannen. We investeren vooral veel in productontwikkeling, bijvoorbeeld met Springest Discover: geschikte opleidingen op basis van je LinkedIn-profiel. Met Sanoma willen we in Nederland ons bereik van 2,5 naar 5 miljoen unieke jaarlijkse bezoekers brengen. Daarnaast willen we in Duitsland en Engeland de komende 2 jaar een leidende positie verwerven en zullen we nog in enkele Europese landen lanceren. Met Springest.com zetten we de eerste stap in het vergelijken van alle e-learning tools die vooral in de VS hard groeien.”

 

Groeipotentie voor Sanoma in educatie en vergelijken

Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Springest is echt een groot Nederlands succes op het gebied van vergelijkingssites in een educatieve markt waar wij veel groeipotentie zien. Met onze investering willen we Springest helpen om dat succes te bestendigen en nog sneller internationaal te groeien. We kunnen daarbij ook onze ervaring met onder andere Kieskeurig.nl en eerdere participatie in FashionChick.com goed inzetten.”

 

 

Over Springest

Springest.nl is de grootste onafhankelijke vergelijkingswebsite voor professionele cursussen, trainingen, opleidingen en incompany-trajecten met ruim 34.000 trainingen van 2900 instituten en ruim 25.000 reviews. Volgens onderzoek van Nidap is Springest de meest geraadpleegde onafhankelijke informatiebron onder HR-professionals. Voor organisaties met meer dan 1.000 medewerkers is er een zakelijke opleidingscatalogus op maat. Springest verwelkomt per maand 300.000 bezoekers in Nederland, Duitsland en de UK. Zij vinden naast opleidingen, trainingen, cursussen ook e-learning, artikelen, vragen & antwoorden, tests en persoonlijke aanbevelingen.

 

Over SanomaVentures

SanomaVentures is de venturing tak van de Europese media & educatie groep Sanoma Corporation (SAA1V.HE). SanomaVentures heeft als doel om startende bedrijven te ondersteunen door het verstrekken van kapitaal, mediabereik, kennis, netwerk en actieve begeleiding. Zij focust op ‘early-stage’ strategische investeringen in innovatieve bedrijven in de volgende zes segmenten: online consumentendiensten, mobile & tablet applicaties, video & TV, online advertising, e-commerce en e-learning. SanomaVentures heeft kantoren in Amsterdam en Helsinki en heeft geïnvesteerd in Scoupy, Peerby, Truly Yours, Vault79.com, VirtuaGym.com, Brandkids.com, Nosto.com, Fosbury.co, WappZapp.tv, ippies.nl, MijnAutoCoach en FashionQlub.

 

www.springest.nl

www.sanomaventures.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie