SBS Broadcasting benoemt René Oosterman tot zendermanager SBS6
01-11-2013 13:36:30 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3811 | Tags:

Met ingang van 11 november start René Oosterman als nieuwe zendermanager van SBS6. In zijn nieuwe functie wordt Oosterman verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de zender.

 

René Oosterman heeft ruime ervaring in de televisiewereld. Hij begon zijn carrière als radioproducer bij de AVRO en werkte daarna als Directeur Televisie voor verschillende tv-producenten. Oosterman was eerder 10 jaar werkzaam voor RTL Nederland onder andere als programmadirecteur van RTL 4 (1996 t/m 1998). Hij was één van de oprichters van Flare Media.

 

René Oosterman, “Ik kan niet ontkennen het als enorme eer te ervaren gevraagd te zijn om deze belangrijke en bijzonder uitdagende functie te gaan vervullen. SBS6 is en blijft een sterk merk en ik zal al mijn ervaring en energie aanwenden om de ambitieuze doelstellingen te gaan realiseren”.

 

Remko van Westerloo, programmadirecteur SBS: "Ik ben verheugd dat René de zendermanager wordt van ons vlaggenschip SBS6. Ik ken René al jaren als een gedreven en uiterst bekwaam televisie dier en kijk erg uit naar een intensieve samenwerking.Hij brengt een schat aan ervaring met zich mee, zowel aan zender- als producentenzijde.”

 

Met de komst van Oosterman is het programmamanagement (met zendermanagers Justine Huffmeijer op Net 5 en Carter Duong op Veronica) compleet. Het zendermanagement rapporteert aan de programmadirectie van SBS.

 

Over SBS

SBS Broadcasting is een full media bedrijf met tv-zenders Net5, SBS6 en Veronica. Daarnaast maakt Veronica Uitgeverij onderdeel uit van SBS, dit is de uitgever van Veronica Magazine en Totaal TV. Verder heeft SBS een eigen productiemaatschappij, SBS Productions B.V. SBS is voor 67% onderdeel van Sanoma Media en voor 33% van Talpa. 

 

www.sbsbroadcasting.nl

www.sbs6.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie