Scala: Niche-uitgeefwereld krijgt kansen in crisistijd - Overname bakmagazine MjamTaart!
09-07-2014 15:46:38 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4295 | Tags:

De uitgeverijwereld, die de laatste tijd vaak in het nieuws komt vanwege inkrimpingen, kent af en toe ook positieve berichten. Uitgeverij Scala uit Amersfoort groeit hard: de uitgever zette vorige week haar handtekening onder het overnamecontract voor MjamTaart!, een magazine vol zoete bakideeën. Hiermee vergroot de uitgeverij van hobbybladen haar portfolio en kan ze de creatieve hobbyist van alle kanten van ideeën voorzien.

 

Ashja Bosboom-Fetvaciyan, uitgever: “Scala bestaat door en voor mensen met een passie. Passies blijven, vooral in crisistijden grijpen mensen naar een leuke hobby in of om het huis. Veel mensen hebben een passie voor bakken en decoreren van taarten, MjamTaart! past hierdoor precies bij ons portfolio. Het is een mooie titel om over te nemen en we gaan het magazine nog meer uitbouwen tot een belangrijke speler in de markt. Dit blad is voor ons echt de kers op de taart.”

 

MjamTaart! bestaat dit jaar vijf jaar. De oprichters Evelien, Karin en Patricia gunnen het magazine een professionaliseringsslag. “Bij Scala hebben ze de omvang en de knowhow om de oplage sterk te verhogen en zo het blad verder te brengen. MjamTaart! heeft zes uitgaven per jaar en gaat over het bakken en decoreren van zoete lekkernijen, zoals taarten, cupcakes, cakepops en alles wat daarmee te maken heeft. We weten dat het bij Scala in goede handen terecht komt, bovendien blijft Patricia waarschijnlijk aan de titel verbonden.”

 

Scala zit niet stil. Deze maand brengt ze voor het eerst een creatieve special voor kinderen uit, die alleen gaat over loomen, de rage met elastieken bandjes. De innovatieve uitgever geeft daarnaast special interestbladen uit, zoals de creatieve hobbybladen HobbyHandig, Cards & Scrap, Creatief met Kaarten, Cartes 3D, Quilt & Zo en Poppenhuizen & Miniaturen. Andere titels betreffen Railhobby (modelspoor en grootbedrijf), Digital Movie (hardware voor bewegend beeld), Media Detail (vakblad voor detailhandelaren in de consumentenelektronica) en Luister (klassieke muziek). Alle merken zijn marktleider binnen hun segment en verschijnen crossmediaal. Daarnaast geeft Scala diverse specials uit, zoals Dé Kerstkaartenspecial, de CreAgenda, Kadoosjes en P&M Projecten.

 

 

www.uitgeverijscala.nl

www.mjamtaart.com

 

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie